CryENGINE 5.6.5 veröffentlicht

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CRYENGINE 5.6.5 wurde veröffentlicht!

 

Crytek freut sich bekannt zu geben, dass die CRYENGINE 5.6.5 ab sofort unter www.CRYENGINE.com und über den CRYENGINE Launcher erhältlich ist.

Zu den Highlights in CRYENGINE Version 5.6.5 gehören:
Repariert: (Volumetrischer Nebel): Nebel auf "Light probes" - durch die Anpassung der "GenerateLightList" an ihr Pendant in "TiledLightVolumes".
Behoben: Das Problem, dass die Abstandsverhältnisse zwischen den Ansichten nicht korrekt aktualisiert wurden, wenn sie sich durch Anhängehierarchien fortsetzten.
Behoben: (Prefab LE): Das Einrasten eines versteckten Prefabs an einer Stelle, wird das darin befindliche Pinselobjekt wieder aufdecken aber die Benutzeroberfläche und der Helfer bleiben unsichtbar.

Middleware-Aktualisierungen:
FMOD aktualisiert auf Version 2.00.06
Wwise aktualisiert auf Version 2019.1.5


Deutsche Übersetzung basierend auf www.DeepL.com Service.
 

 

Related Links:
"CryENGINE® 5 - Sammelthread" @ Crytek-HQ.com
"Changes" @ CryEngine.com
"Download" @ CryEngine.com

CryENGINE 5.6 veröffentlicht

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CRYENGINE 5.6 wurde veröffentlicht!

 

Crytek freut sich bekannt zu geben, dass deren CRYENGINE 5.6 ab sofort unter www.CRYENGINE.com und über den CRYENGINE Launcher erhältlich ist. Dieses Major-Release enthält mehr als 1.000 Änderungen und enthält produktionserprobte Funktionen, die für die Bereitstellung von "Hunt: Showdown" verwendet wurden. Das gesamte Team von Crytek möchte sich bei der gesamten CRYENGINE-Community für all das Feedback und die Vorschläge bedanken, die die Richtung der Entwicklung mitbestimmt haben. Diese Engine ist für Sie, und ohne Sie hätte Crytek dies nicht geschafft.

 

CRYENGINE 5.6 wurde entwickelt, um mehr Leistung in Ihre Hände zu legen und die Erstellung von Spielen schneller und einfacher zu machen. Sie werden Crytek sicher zustimmen, dass es für die Engine einen großen Schritt nach vorn bedeutet. Wie Sie wissen, hört die Arbeit nicht auf, und Crytek befasst sich bereits mit der Roadmap für CRYENGINE 5.7.

 

Um die Veröffentlichung zu feiern, hat Crytek folgenden Technologie-Showcase für CRYENGINE 5.6 zusammengestellt.

Deutsche Übersetzung basierend auf www.DeepL.com Service. 

 

Related Links:
"CryENGINE® 5 - Sammelthread" @ Crytek-HQ.com
"Changes" @ CryEngine.com
"Download" @ CryEngine.com

CryENGINE MasterClass - Game and Level Design Tutorial

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Cryteks CRYENGINE YouTube channel is home to a huge range of learning materials designed to help you master every element of game design, development, and our engine. Whether you’re entirely new to CRYENGINE, or a veteran looking for information about a certain topic, Crytek have got you covered. In addition to a range of videos covering specific areas, Crytek have also curated a series of playlists based around different disciplines and themes, and today we’re focusing on their Game and Level Design series.

CEMasterClass Game Level Tutorial 1

 

Cryteks Game and Level Design playlist is home to 40 videos covering a wide range of topics. Recently added to the playlist is their Creative Lighting tutorial, hosted by CRYENGINE Learning Manager Brian Dilg, which discusses both the technical aspects of lighting in the engine and how light can play a vital role in game design by, for instance, guiding players through a level or alerting them to threats of objectives. There is also a substantial case study on Homebound, a CRYENGINE Global Game Jam entry which you can download from the CRYENGINE Marketplace, which shows how the game was created and covers the game’s design with insight from Crytek staff.

CEMasterClass Game Level Tutorial 2

The playlist also includes a comprehensive guide to the

and much more. Whether you want to work through the playlist from start to finish, or simply wish to browse through a range of guides to discover a topic you’d like to brush up on, you’re sure to find a video that can help you up your dev game.

 

Don’t forget to subscribe to the CRYENGINE YouTube channel to get all the latest learning materials from Crytek. And if you can’t find the topic you’re looking for, let us know on the forum, via Facebook and Twitter, or on our official CRYENGINE Discord channel. If you find a bug in the engine, please report it directly on GitHub which helps us to process the issue quickly and efficiently.

 

Are you looking for your next career move? At Crytek, they value diversity and actively encourage people from all kinds of backgrounds and experience levels to apply to our open positions, so join Crytek over at LinkedIn and check out their careers page.

 

Related Links:
- "CryENGINE® 5 - Sammelthread" @ Crytek-HQ.com
- Marketplace @ CryENGINE.com

CryENGINE 5.5.2 veröffentlicht

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Ab sofort steht euch die CryENGINE in Version 5.5.2 zur Verfügung. Das Update erfolgt via CE-Launcher.


After releasing CRYENGINE 5.5.1 Crytek identified an issue affecting the Engine when it was downloaded via the CRYENGINE Launcher - this issue has been rectified in release 5.5.2.

Middleware Update:
- Updated to Wwise 2018.1.3

 

"CryENGINE® 5 - Sammelthread" @ Crytek-HQ.com
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"Download" @ CryEngine.com

CryENGINE 5.5.1 veröffentlicht

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Ab sofort steht euch die CryENGINE in Version 5.5.1 zur Verfügung. Das Update erfolgt via CE-Launcher.

 

This is a minor release of CRYENGINE containing several items to help with overall stability.

- Audio - Middleware Update
  Updated Oculus spatializer to version 1.29.0.

 

- Sandbox - Editor General
  Fixed: Texture compilation notification is stuck permanently compiling.
  Fixed: Changes and edits to Designer Objects do not mark its layer as modified.
  Fixed: Creating a new level didn't allow the user to save changes to layers.

 

Tools - Resource Compiler
  Fixed: Missing Normalmap_lowQ Preset from CryTiff plugin.
    

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"Changes" @ CryEngine.com
"Download" @ CryEngine.com