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Thema: Beruf Spieleentwickler/-programmierer

  1. #11

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    Wenn ich ihn das nächste mal spreche frag ich ihn.
    Hatt er mir bestimmt gesagt...aber Alzheimer sei dank..lach
    Poste das dann...

    Ich würde an deiner Stelle mal einen Studienberater aufsuchen...das bringt mehr als hier info´s einzuholen

  2. #12
    Semi Pro Avatar von Born_Brainless
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    Ich möchte nochmal kurz das aufgreifen was Mykill_Myers schon betont hat.
    Wenn du ernsthaft in Erwägung ziehst in der Gaming Industrie zu arbeiten musst du unbedingt modden.

    Valve Boss Gabe Newell hat mal in einem Interview erwähnt, dass 50% der Leute die bei Valve arbeiten aus der Mod Community stammen.

    Auch Jeff Morrison von Epic hat in einem Video Interview gesagt, dass er sich keine langweiligen Lebensläufe durchliest sondern die Levels der Bewerber spielt und so entscheidet ob wer eingestellt wird.

    Von daher, modde was das Zeug hält :P

  3. #13
    Semi Pro Avatar von Born_Brainless
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    Zitat Zitat von ModCreator
    aber meint ihr ein eigenes Spiel + eigene engine wäre auch ok?
    Wenns es gut wird, wieso nicht?
    So ähnlich ist ja auch Portal (Valve) enstanden
    http://en.wikipedia.org/wiki/Portal_...ame%29#History

  4. #14
    VIP Avatar von foofi
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    Zitat Zitat von ModCreator
    oder ein proffessionelle Games Developer hier das ließt und vllt auskünfte geben könnte =)
    wozu gibts das internet und email?

    Sei mal etwas kreativer als in Foren zu fragen, da wo du sowieso keine Antwort bekommst und schick nen Entwickler deiner Wahl ne Email mit Infos oder schau mal in deren Jobbörse

    Das mit der Mail solltest du aber machen! Infos bekommt man nicht in die Hand gedrückt, da sollte man nach fragen.

  5. #15
    VIP Avatar von foofi
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    ???! da schreibt man einfach an die Kontaktmail von der jeweiligen Firma - ist doch nicht schwer, oder?

    Die werden das an die zuständigen Leute schon weiterleiten...

    Wenn du Tipps brauchst, also wie man sich richtig bewirbt oder halt wie man Briefe schreibt usw. da helfen wir gerne weiter!

  6. #16
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    Zitat Zitat von foofi
    ???! da schreibt man einfach an die Kontaktmail von der jeweiligen Firma - ist doch nicht schwer, oder?

    Die werden das an die zuständigen Leute schon weiterleiten...
    Wie oft hast du das schon gemacht ? Ich schon öfters und da bekommst halt oftmals keine Antwort.

  7. #17
    VIP Avatar von foofi
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    Zitat Zitat von hyper1337
    Wie oft hast du das schon gemacht ? Ich schon öfters und da bekommst halt oftmals keine Antwort.
    Das glaube ich dir aber nicht, sorry. Ich habe bis jetzt IMMER eine Antwort erhalten.

  8. #18
    VIP Avatar von foofi
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    @Mod Creator - ein Beispiel:

    Crytek

    Crytek hat eine Jobbörse, dort stehen die Anforderungen, also alle was du benötigst um dich dort erst überhaupt zu bewerben:

    Game Programmer
    Crytek is looking for an experienced Game Programmer to work in the area of melee and / or weapon based combat. The ideal candidate has experience with fighting systems in a shooter and / or melee based game.

    Crytek has an overriding commitment to the highest standards of quality in all areas of development and the game play experience.

    Crytek offers a competitive salary, completion and performance bonuses, relocation expenses and temporary housing, gym membership with multiple locations throughout Frankfurt and free public transport passes within the city. The studio language is English.

    Job Responsibilities:

    * Work with AI and Animation to create robust fighting systems that create an intense, exhilarating and rewarding game play experience.
    * Show a strong passion for making the highest quality state of the art games.
    * Contribute innovative and original ideas towards all aspects of game production and development.
    * Work with department leads for continual process improvement.
    * Directly responsible for adhering to all company policies and procedures
    * Safeguard company assets including source code, art work, tools, game design information and technical know how
    * Takes initiative and is willing to expand own horizon
    * Additional tasks in the area of a Game Programmer
    * Report to Lead Programmer

    Requirements:

    * Worked on shipped product on either console or PC
    * Demonstrated ability to integrate the creative and technical design processes while ensuring that high production values are never compromised.
    * Adopt existing development processes and look for improvements.
    * Previous experience in a combat, melee or shooter based game a definite plus.
    * Passion for making games.

    Excellent understanding of:

    * Solid understanding of C++ in a games development environment.
    * Experience with current Console and PC development processes.
    * Experience with state-of-the-art game development tools and methods.

  9. #19
    VIP Avatar von foofi
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    Graphics Programmer

    Requirements

    * Maintain (optimization, adding new features) the existing CryENGINE 2 graphics system.
    * Assist in porting the source code from PC platform to the new gen console platforms (Xenon, PS3).
    * Assist in design of the graphics system and/or the animation system for the new gen console platforms (Xenon, PS3).
    * Develop and maintain the graphics system and/or the animation system for the new gen console platforms (Xenon, PS3).
    * Develop well designed software within project schedule to team standards as directed by Lead Programmer.
    * Document source code.
    * Continue to enhance programming and communications skills.
    * Actively participate in team working on project by making recommendations on how to improve product quality as well as group productivity.
    * Provide input to department project status meetings.
    * Directly responsible for adhering to all company policies and procedures.
    * Perform any other duties as assigned by manager with accountability and responsibility defined prior to the commencement of these duties.
    * Develop and participate in the creation of a TDD with supervision.
    * Coordinate with other studio groups including art and production to achieve project objectives.
    * Assist in the specifics of programming architecture.
    * Assist in the development and inclusion of new technologies.

    Pluses:
    o C# knowledge
    o Experience in the game industry
    Responsibilities:
    o Develop tools and plug-ins for a high profile game
    o Report to Lead Programmer, Producer and Technical Director
    o Complete all tasks in a timely manner and to a consistent high quality standard

  10. #20

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    Ich würde an deiner Stelle lieber auf ein solides Studium setzen.
    Da du ansonsten nur über halbwissen verfügst.
    Fahr am besten zweigleisig Modden + Studium
    Wenn du nur Modden machst wirds wahrscheinlich ehr ein Traum bleiben.

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