Der Hauptpunkt, den wir zum Thema Doom 4 von Todd Hollenshead erfahren haben, ist, dass es momentan noch nichts interessantes zu berichten gibt und das erste handfeste Material frühestens zur QuakeCon 2010 veröffentlicht wird. Über den Inhalt von Doom 4 scherzte er
"I can tell you there will be guns. I can tell you there will be blood. I can tell you there will be demons. I can tell you there will be gibs. In other words, I can tell you it's going to be kickass, because it couldn't be anything else right?"
Was er uns allerdings garantieren kann:
"When we show it to you you're gonna love it"
Da können wir gespannt sein, was uns nächstes Jahr mit diesem Titel erwartet. John Carmack jedenfalls beteuert, dass die Grafikqualität drei mal detaillierter sein wird, als bei Rage.
(Doom will) "not be another four-year development period" (... but will have) "three times the graphics richness.
You can expect the Doom game to look like it's developed with the next-generation graphics technology"
Zum Singleplayer plauderte er ebenfalls ein paar Details aus dem Nähkästchen:
(The Singleplayer will be) "... balanced so that we never want to frustrate the player, you never want to make them do something where they're upset, pissed off at the game, whatever, which fundamentally means that you can't challenge them too much because there's a big trade-off there between coddling the player in a bubble of entertainment that moves through all this wonderful media, versus something where...only a subset of the people who buy games want a challenge."
Bei der Hintergrundgeschichte wird es sich weder um eine Fortsetzung, noch um ein Remake handeln, erzählte Todd Hollenshead:
(It's) "not a sequel to Doom 3, but it's not a reboot either."
Weiter fuhr er fort
"It's a little bit different than those, and if I told you why, I would get my ass kicked when I got back. So I'll just have to leave it at that."
Wird uns da etwa ein Prequel zur Doom Serie erwarten?
Oder gar was ganz Neues? Vielleicht schlüpft man in die Rolle eines Imps und muss sich durch Horden von Marines kämpfen? Zum Multiplayer erfuhren wir lediglich von John Carmack, dass sich Doom 4 eventuell an Grundelementen der Quake Live Infrastruktur bedienen wird.
(... Multiplayer, for which id Software is hoping to) "... leverage some of the Quake Live infrastructure"
http://quake.ingame.de/