Was will Windows7/DX10 was WindowsXP/DX9 nicht will ?
An den PixelPipes oder den TexturArrays der Karte kann's ja eigentlich nicht liegen, denn die werden über den erweiterten DX10-Befehlsatz lediglich mit ein paar weniger Taktzyklen angesprochen, und unter XP läuft nach deiner Aussage ja soweit alles.
E:
Hab ich mal eben überflogen...
New Features in DX10 und 10.1:
Direct3D 10
Fixed pipelines[9] are being done away with in favor of fully programmable pipelines (often referred to as unified pipeline architecture), which can be programmed to emulate the same.
New state object to enable (mostly) the CPU to change states efficiently.
Texture arrays enable swapping of textures in GPU without CPU intervention.
Predicated Rendering allows drawing calls to be ignored based on some other conditions. This enables rapid occlusion culling, which prevents objects from being rendered if it is not visible or too far to be visible.
Instancing 2.0 support, allowing multiple instances of similar meshes, such as armies, or grass or trees, to be rendered in a single draw call, reducing the processing time needed for multiple similar objects to that of a single one.[10]
Ins Auge gesprungen ist mir eigentlich nur der Geometry Shader.
Is jetzt zwar nur Theorie, ich bin weiss Gott kein Spezi auf dem Gebiet, aber unter Umständen (bei genauerer Überlegung jedoch höchst unwahrscheinlich) könnte deine Graka einen Teildefekt aufweisen (defekte Geometry Shader Einheit).
Geändert von SplitTongue (29.08.2010 um 13:35 Uhr)