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Thema: 2 Fragen

  1. #1
    AMDFX
    Gast

    Standard 2 Fragen

    Hey,
    Ich will nicht lange drum herum reden, daher gleich die Fragen.

    1. Wie kann ich Flowgraphs in den Multiplayer einbinden

    2. Wie kann ich z.B. vom Rocketlauncher die Rakete gegen ein Chicken ersetzen?


    Danke für eure Hilfe.

  2. #2
    VIP Avatar von Pat21
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    Standard

    @ AMDFX
    zu 1. Manche Flowgraphs gehen. Diese musst du halt einfach im Editor machen.
    zu 2. Dazu müsstest du sicher ne ".xml" bearebeiten. Jedoch muss diese
    dann auch bei den anderen vorhanden sein, sonst wirst du von den Severn gekickt.

  3. #3
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    Avatar von Chrjs
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    Dies ist der 10.000 Thread dieses Forums.

  4. #4
    AMDFX
    Gast

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    Zitat Zitat von CaptainChris Beitrag anzeigen
    Dies ist der 10.000 Thread dieses Forums.
    100 Points for me! lol


    @Pat21: Danke für die Antwort. Das manche gehen weiss ich und wie ich die mit dem Editor adde weiss ich aber ich will die halt adden für meinen Multiplayerserver und da weiss ich nicht wie es geht^^

    Das mit der XML ist mir auch klar Nur als Bullet Model ging "chicken" nicht

  5. #5
    VIP Avatar von Pat21
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    @ AMDFX
    zu 1. Die Flowgraphs musst du auf der Map hinzufügen. Woanders geht das net.
    zu 2. Hm..............muss das selber mal probieren.

  6. #6
    AMDFX
    Gast

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    Zitat Zitat von Pat21 Beitrag anzeigen
    @ AMDFX
    zu 1. Die Flowgraphs musst du auf der Map hinzufügen. Woanders geht das net.
    zu 2. Hm..............muss das selber mal probieren.
    Hm.. gibts da ein kleines Tutorial wie das geht mit Flowgraphs auf der Map hinzufügen?
    Ich kann halt fertige im Editor laden und dort testen aber das wars... hab mit Flowgraph alles andere als Erfahrung

  7. #7
    VIP Avatar von Pat21
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    @ AMDFX
    Das sind mal ein paar Basics:
    http://crysis.4thdimension.info/modu...howpage&pid=22
    http://crysis.4thdimension.info/modu...howpage&pid=75
    http://crysis.4thdimension.info/modu...howpage&pid=38
    http://crysis.4thdimension.info/modu...howpage&pid=69
    Jedoch gehen sie nicht im MP, da die KI im MP nicht geht. Aber
    zur Einführung in den Flowgraph sind sie schon recht gut.

    Am besten ist es aber, wenn du mit dem FG einfach ein paar Sachen
    ausprobiert. So lernt man immer noch am besten.
    Geändert von Pat21 (16.05.2009 um 20:58 Uhr)

  8. #8
    AMDFX
    Gast

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    Danke dir, ich werds versuchen

    Zitat Zitat von Pat21 Beitrag anzeigen
    Am besten ist es aber, wenn du mit dem FG einfach ein paar Sachen
    ausprobiert. So lernt man immer noch am besten.
    Stimme ich dir zu, so hab ich auch lua gelernt

  9. #9
    Erfahrener User Avatar von [MaSt3r]
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    Zitat Zitat von AMDFX Beitrag anzeigen
    Hey,
    2. Wie kann ich z.B. vom Rocketlauncher die Rakete gegen ein Chicken ersetzen?


    Danke für eure Hilfe.
    Habe mal einen bei YouTube gefragt wie er in sein Video Hühner oder Autos geschossen hat und er hat mit diese Anleitung gegeben !

    Spoiler Anleitung:
    for WEAPON mods,,,, changing explosions, or ammo or so. you just need to

    edit the XML files with notepad!!!!!!!

    very very easy!!!


    1.
    go to your folder "program files/electronic arts/crytek/crysis warhead/GAME"

    2
    then, look for the file "warhead_gamedata.pak"!!!!!!!!

    3
    and now, carefully!!>> get the file OUT OF THERE, put it to desktop!!!!!! (as a backup, and believe me. you gonna need backups!!!)

    4
    now, take winrar, or something, I took peazip, ... or take 7z... and extract the warhead_gamedata.pak file, EVERYTHING, to desktop!!!,
    if not working, then rename the .pak file to .zip!!! and then try again!!!

    5.
    then, you get 5 new folder, named libs, entities, scripts..... PUT THESE , for desktop, ALL to your folder "program files/electronic arts/crytek/crysis warhead/GAME" !!! I TELL YOU, COPY them !! do NOT move them there, you need them as a backup on desktop,too!!!

    6.
    now, you should have the 5 new folders on desktop and in your folder "program files/electronic arts/crytek/crysis warhead/GAME"

    7.
    now getting funny!!
    go to
    your folder "program files/electronic arts/crytek/crysis warhead/GAME"
    and then to scripts/entities/items/xml, so the full path would be

    "program files/electronic arts/crytek/crysis warhead/GAME/scripts/entities/items/xml" !!!!!

    and thats all you need!!!, (make shortcut to desktop!!)

    8
    now see, there is an AMMO folder and a WEAPON folderm
    lets say, weapons first,

    go to weapons> there you can see all your weapons in .XML files!!!
    (they are read_only, so go to file property with right click on a file, and change it)

    when you now open a .xml file, you must take notepad!!!,
    ,change the values which you want, save the file, and start the game, thats it!!

    9
    you MUST start the game always with devmode!!!
    >make a shortcut or crysis.exe to desktop, right click on properties, and write on the "target" line at the end "-devmode" !!!! if you do not do this, it will not work!!

    10.
    lets say, you want to change the hurricane, my favorite weapon...

    open the hurricane.xml file with notepad (after changing it to writeable in properties of course) and lets say, you want it to shoot faster, ok, then search the line . layers
    firemode
    firemode name rapid type rapid
    fire
    >>>>>>>> param name RATE value 1200

    THESE LINE you need, (its in the middle of the file)

    change the 1200 to 1000000000 and have fun!!!
    change it to 12 to make the hurricane extremly slow.... try all out ,,,, with all weapons......


    lets say you want it to shoot nukes then search the line

    layers
    firemode
    firemode name rapid type rapid
    fire
    >>>> param name ammo type value hurricanebullet

    the last word hurricanebullet must be changed!!!! change it to tacgunprojectile, and keep the ALWAYS the " " signs, , so "tacgunprojectile"!!!

    then at the top, change huricanebullet to "tacgunprojectile" too,
    at >ai_descriptor
    ammos
    ammo name hurricanebullet..... (CHANGE THIS HERE TOO)

    anyway, it always works like this> THESE two points must be changed if you want to change the ammo of ANY weapon!!, to find out the name of the ammo, (and be careful, this shit here is ALL case sensitive!!!!!!!) you simply go at first to ammo folder, then , open an ammo file, (the .xml ones... got it??)
    and in the first line directley it tells you the correct name!!!, just copy and paste it to the weapon .xml file at the two points!!!!!!!!


    if you want to make a bullet be meaner, more powerful, or fly faster of slower, then you have to go to the AMMO .XML file and change the values,
    you can change EVERYTHING YOU WANT, and try it out,,,,, open an ammo file>> see tacgunprojectile.xml>>> its so easy, go to param name speed value and change it from 40 to 400000000 (like me) and the damn bullet goes with lightspeed,!!!!!!!!!!!!!!

    want it to me much stronger?? change the pressure value much higher!!

    always save them all and restart the game
    (make backups , a lot, or you ll mess up the game shortly)

    START ALWAYS WITH DEVMODE!!!!
    then in a level> press the "`" key, (under the escape key) to open the console>
    some people dont know it yet>>

    type (case sensitive!!!)

    godmode 1 (for being invincible)
    unlimitedammo 1 (for always having bullets...)
    noweaponlimit 1 (for keeping all weapons, not just 3, but ALL)
    i_giveallitems (for getting directly ALL weapons!!!!)

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