Seite 1 von 2 12 LetzteLetzte
Ergebnis 1 bis 10 von 20

Thema: [MAP] Triton-5 by Fortran

Professional Avatar von Willy

Standard [MAP] Triton-5 by Fortran

Nun, es wird Zeit, eine weitere vielversprechend aussehende Map vorzustellen, die von Crymod-Moderator und Cry-Recon-Mod-Leader Fortran erstellt wird.

Originally posted by Fortran
    Well it's been a fair while since I used sandbox for anything other than flowgraph concepting or testing weapon rigs etc. so I thought I would set aside a handful of hours each week to work on a Crysis sp map. Still playing with a few ideas at the moment but it will most certainly be some form of underground military installation. I don't have a lot of time for it what with Cryrecon and real-life but it's something I have been meaning to do for a long time now.

Only one screen for today but it's a start. This features the transport tunnel which connects the player to the main installation. Cheeky little homage to the spacecowboys team with my own version of the glowing gasmask goggles

Anyway will update this slowly over time as I develop both the map and the storyline for it a little more.

TRITON-5

Story Outline

Your name is Jake Dunn, call-sign Nomad. You have been selected to lead an evac team in response to the recent critical situation occurring at Triton-5, a government funded deep sea research facility in the mid Pacific. Three days ago the lower levels of the complex shut down after a massive unknown failure leaving anybody inside trapped and in total darkness. At the end of day one of the crisis garbled and un-ineligible cctv and radio messages began relaying from the lower levels showing extensive damage and flooding in the area. There were also some more troubling transmissions that were received however these will require further investigation. The upper sector of the facility has already been evacuated aside from key personnel. It is your mission to gain access to the lower levels, evacuate any remaining survivors and provide an assessment of the current situation.

Man spielt Jake Dunn - Codename Nomad. Er wurde ausgewählt, um ein Evakuierungsteam zu leiten, das auf Grund einer kritischen Situation zusammengestellt wurde, die vor kurzem auf Triton-5, einer regierungsfinanzierten Tiefseeforschungseinrichtung im Mittelpazifik eingetreten ist. Vor drei Tagen ist in den unteren Geschossen des Komplexes der Betrieb eingestellt worden, nachdem ein schwerwiegender unbekannter Störfall jeden, der sich dort befand einschloss und in völliger Dunkelheit beließ.Am Ende des Tages wurde eine der verzerrten aber nicht untauglichen Videoüberwachungs- und Radioübertragungen weitergeleitet, die ein beträchtliches Ausmaß des Schadens in den teilweise unter Wasser stehenden (gefluteten) unteren Geschossen zeigte. Der obere Sektor der Forschungseinrichtung wurde daraufhin mit Ausnahme des Schlüsselpersonals evakuiert. Euer Auftrag ist es sich Zutritt zu den unteren Etagen zu verschaffen, verbliebene Überlebende zu retten und einen Lagebericht zur gegenwärtigen Situation zu geben.

Transmission Received
    • Date: 18/01/2015
    • Recieved By: Internal Coms Array 7
    • Sender: Nelson Shaw

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=2273305

[_StartTransmission_]
    • Mayday….Mayday
    • Can anybody hear me ?
    • This is Nelson Shaw, Triton-5 security team
    • We have a critical situatiom
    • Power is down
    • Airlocks 2 and 8 are compromised
    • Sector 3 is completely f***ing flooded man
    • Help us
    • Please
    • Wait…...wait
    • Somebody is here
    • Hello
    • [Unexplained Sound]
    • What IS that
    • Hello ?
    • Please no...Oh god no please
    • [Unexplained Sound]
    [_EndTransmission_]

Transit Tunnel

Underwater Viewing Station Concept Test

Hydroponics Chamber:

Mess Hall Concept:

Geändert von Willy (19.11.2008 um 12:35 Uhr)

Standard

Triton-5 Concept Test

Geändert von Willy (19.11.2008 um 12:36 Uhr)

Professional
    PotW Gewinner: 1

Standard

Die Idee und Story gefallen mir sehr.
    Wirkt schön düster und die Umgebungen wurden allgemein schön aufgebaut.
    Ich frag mich, ob "Fortran" überhaupt noch etwas anderes als Mapping macht.

Professional Avatar von Roberi

Standard

Wow sieht das geil aus

Der Fortran kann aber auch nahezu alles

Prophet Avatar von Sensman

Standard

Sehr schön! Gefällt mir mit den ganzen Spiegelungen und den Räumen.
    "I stopped fighting my inner Demons... we're on the same side now."

Standard

Zitat Zitat von CaptainChris Beitrag anzeigen
    Die Idee und Story gefallen mir sehr.
    Wirkt schön düster und die Umgebungen wurden allgemein schön aufgebaut.
    Ich frag mich, ob "Fortran" überhaupt noch etwas anderes als Mapping macht.
    Mappen, modeln, animieren, coden, texturieren...

Keine Ahnung, wie er das alles macht, aber es sieht klasse aus.

Hat schon Vorteile, wenn man sich mal schnell ein Gebäude für seine Map modeln kann...

Wie gesagt, sehr vielversprechend!

So, jetzt mache ich gleich mal Thumbnails statt den Spoilern hin.

Semi Pro Avatar von Mster

Standard

Das sieht doch schon recht ordentlich aus.
    Mir gefallen auch besonders diese Spiegelungen in den Innenräumen.

@Jake Dunn:
    Sag mal, du musst mir erklären wie du die Hauptrolle in dieser Mod/Map bekommen hast
    ---

VIP Avatar von Pat21

Standard

Habe die Map schon bei Crymod gesehen.
    Muss sagen, dass sie wirklich sehr gut ist. Tolle Idee.
    Bin sehr gespannt, wie sie am Ende sein wird.

Standard

Nützlich, wenn man so schnell modeln kann...
    Zitat Zitat von Fortran
    Originally posted by revange
    wow this looks really good, it would be cool if there was a part outside( i mean in the water)
    Most certainly, that is on of the reasons I created this external model There will be a couple of times where you will need to put on a deep dive suit and explore the outside of the complex.

Thank you for all your kind comments guys really appreciate them. Here is a clay render of the facility for anybody that is interested. The upper level of the model is not completed yet but will feature a submarine docking station and might extend backwards so I can place the whole thing on the edge of an ocean trench. This will allow the upper level to sit on a reef (nice views) and the lower level will be at the depth indicated in the other screenshots.

Update:

Sector 3

Just started working on the corridor system for sector 3.. Am hoping to create more and more decay and damage to the structure the deeper the player heads into the lower level.

Professional Avatar von N3mdett4

Standard wow

wow, also das is ma wieda ne map, wo ich wirklich ins staunen konne. der typ der scheint ja wirklich sein können zu verstehen und schafft es das perfekt umzusetzen. bin total von der story und den bisherigen shots begeistert. wird sicher eine sehr gute map werden.

Seite 1 von 2 12 LetzteLetzte

Stichworte