=> Budapest: 45 guys, working on sth
=> Kiev: 80 guys, working on Warface (exclusively?)
=> Sofia: 60 guys, working on sth
=> Seoul: 20 guys, doing licensee support and perhaps sth else?
=> Nottingham: 130 guys working on HF2
=> Shanghai: 25 guys, doing licensee support and perhaps sth else?
=> Istanbul: 11 guys... no idea
=> Austin: 42 guys, engine support and prolly sth else

And then there's Frankfurt , who have like 400 guys and are working on Warface, GFace, CryEngine. But Ryse & C3 are finished, so there's theoretically place for 2 new AAA projects.

Add to that Austins, Budapests and Sofias Game and it's likely that there are at least 5 full scale AAA games in development, in addition to HF2, WF & TC.
Ich zitiere mich mal selber von crydev :P

Also sie haben insgesamt ca. 900 Leute verteilt auf 9 Studios, also im Durchschnitt 100 Leute pro studio. Auch wenn man davon Engine Entwicklung/Support/Marketing und HF2, Warface & die Ryse DLCs abzieht, bleiben noch einige hundert Übrig, die ja auch an irgendwas arbeiten müssen

Bei Crytek ist bestimmt ne Menge los gamemäßig. Würde sagen, dass ca. 5-6 AAA Spiele entwickelt werden. Von manchem werden wir nichtmal was erfahren, da es eingestampft wird, sich kein Pub findet o.ä.^^ Siehe redemption...


Auf HF2 bin ich schon seeeeeeeehr gespannt. Auch wenn es wohl noch n Jahr oder so dauern wird, bis es rauskommt