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Thema: CryENGINE® 3 - Sammelthread

  1. #631
    Professional Avatar von Willy
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    Zitat Zitat von foofi Beitrag anzeigen
    @willy die entwickeln schon lange für Konsolen, da war Crysis noch nicht draußen. Das hatten wir schon von der CSummit 2007 berichtet...
    Nicht in dem Ausmaß. Die wirkliche Entwicklung läuft natürlich schon länger, klar, aber für die Konsolen kann ja erst dann in vollem Umfang entwickelt werden, wenn eine komplett stabile, lauffähige und vorzeigbare Engineversion vorliegt. Und das ist wohl noch nicht ganz so lange her.

  2. #632
    VIP Avatar von foofi
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    yo, genauso ist es wie du sagst

  3. #633
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    Crytek showed CE3 at German GAMEplaces event. Anyone know the event info!?
    http://www.openpr.de/drucken/317415/...mp-Gaeste.html


  4. #634
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    Zitat Zitat von hqyou999 Beitrag anzeigen
    Crytek showed CE3 at German GAMEplaces event. Anyone know the event info!?
    http://www.openpr.de/drucken/317415/...mp-Gaeste.html

    No, but thanks

    I didn't now that this event is existing. lol

  5. #635
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    Kann einer mal den Link schicken wo das mit den Dx10 und den Sachen steht?also die nähere erläuterung zur ce3? wan wurde dass denn von wem gesagt?

  6. #636
    Co-Administrator Avatar von Kolga
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    Zitat Zitat von zezeri Beitrag anzeigen
    Kann einer mal den Link schicken wo das mit den Dx10 und den Sachen steht?also die nähere erläuterung zur ce3? wan wurde dass denn von wem gesagt?
    Naja wo sollte es schon alles stehen? Auf der Seite von Crytek natürlich..... Bischen Google und gesunder Menschenverstand reich tdafür schon.

    http://www.crytek.com/technology/cry...pecifications/
    greetings Kolga
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  7. #637
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    Danke das kenne ich schon ich meinte dass was willy gesagt hatte mit den genauen zahlen und dass
    e so tolle performance gibt !

    Zitat von UltimaRage
    Two of the most important things that CE3 introduce are the use of DX10 natively. That is right, CE3 will finally use ALL of DX10's features, which will give a 40% performance boost over the same game running in DX9.

    The thing about DX10 is that it was only meant to make rendering techniques more efficient and precise, which gave a small graphical increase, but a great boost in overall performance.

    Comparatively, Crysis used only a couple of DX10 techniques, and that was only a calculation-hogging layer slapped over DX9.

    Additionally, CE3 now utilizes a full deferred renderer, which will nearly double performance as well as enabling the engine to have over 100 dynamic lights in a scene at any one time.

    Expect Crysis 2 to look twice as good while running as good as Crysis Warhead. No joke, the power of DX10 and a full deferred rendering platform will enable some ridiculously insane capabilities.

    Now, one of Crysis' biggest drawbacks was the overuse of draw calls, sometimes topping over 6000. That is why there was so often a CPU bottleneck with the game; draw calls have to be processed by the CPU before they can be sent to the GPU for the final processing to put everything on screen.

    With DX10 and various instancing techniques, expect draw calls to top out at 1000 or less; but with double the level of quality.

    Additionally, DX10 enables new texture compression techniques which will enable the usage of higher resolution textures. That's not all, DX10 also uses 'particle instancing' which will enable the usage of over 100,00 particles at any given time.

    Crysis currently maxed out at around 20,000 particles before it starting having serious detriments on performance.

    In addition to that, the use of a full deferred renderer means post processing (blur techniques) will be far more accurate and refined. With this, CE3 will be enabled to remove that 'SSAO halo' you often saw around object due to the new, precise rendering paths.

    All of this isn't even mentioning Global Illumination.


    I know this sounds like an ad for Crysis 2 and CE3, but it's all true.

    We have a lot to look forward to with Crysis 2, both with what the new power will add gameplay-wise (since drawcalls are substantially reduced, WAY more AI will be able to be processed), worlds will be more vast.




    das hier meinte ich
    Geändert von zezeri (28.06.2009 um 21:02 Uhr)

  8. #638
    Professional Avatar von Willy
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    Crytek-Präsentation über KI

    http://aigamedev.com/open/coverage/p...port/#session3

    Thanks, Mocib.

  9. #639
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    Hat denn niemand ne Ahnung wo dieser artikel über die drawcalls und das dx10 nachzulsesen ist?

  10. #640
    Professional Avatar von chicken
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