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Thema: Crytek @ GDC 2009

  1. #61
    Co-Administrator Avatar von ZaCXeeD
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    Zitat Zitat von tig3r0023 Beitrag anzeigen
    Warum steht da Cryengine 3 wenn da auch einige Cryengine 2 Bilder dabei sind?!
    Nuja das wurde einfach so gezeigt, weil es einfach so auf die zweier so ableitet...kA wie ich es erklären soll...

    Zitat Zitat von FHG Beitrag anzeigen
    CE3 ist gegen UT3 gerichtet.

    Im Kern ist es noch die CE2 - alles nur Marketing.
    nuja wurde die CE2 eigentlich dazu gemacht um alle Engine zu pwnen?^^

    alles was gemacht wird ist immer Marketing^^

    ich mein damit, dass man sich net auf sowas festsitzen sollte

  2. #62
    Professional Avatar von Willy
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    Zum besseren Überblick nochmal hier:

    GDC 09: Crytek Talks CryENGINE 3
    President and CEO Cevat Yerli on the new engine, the next generation of games, and OnLive.

    Yerli addressed doubts expressed by the hardcore PC crowd. "There are some concerns from PC gamers that 'you've sold your soul to the consoles.' That is completely nonsense, because the PC version of CE 3 is still scalable and has more features, thanks to consoles actually…Let's say you want to do a PC-only game with CE 3 over CE 2, CE 3 will enable you to do more. There are features like our real-time lighting system and real-time global animation system that are not in CE2. These are features that are significant in adding visual fidelity that were not available with CE2."
    The current schedule is to make the CE 3 fully available by the third quarter of this year. "We just started licensing it out. After GDC we will start selecting a few developers and then as the months pass and as the engine itself becomes fully available by September, October this year…once CE 3 is finished we'll be able to up our licensing program significantly. But I think initially we'll have up to 10 licenses and then increase significantly."
    Lest euch bitte den ganzen Artikel durch, der ist durchweg interessant - ich habe nur das hier schon mal als Argument gegen Meckern zitiert.

    _______________________________


    Video-Interview am Crytek-Stand

  3. #63
    Petrograd Developer Avatar von TheMegaMaster
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    Wirds eigtl irgendwann mal was zur PC-Version zuseheng eben? :S

  4. #64
    VIP Avatar von foofi
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    Zitat Zitat von TheMegaMaster Beitrag anzeigen
    Wirds eigtl irgendwann mal was zur PC-Version zuseheng eben? :S
    was für eine Frage... !

    Ja klar! Aber nicht von jetzt auf gleich. Crytek präsentiert in erster Linie die Entwicklung der Konsolen - ist ja exclusiv, auf PC würde man mit sowas keine gleiche Show reissen. Später (max. 1/2 Jahr) die Endentwicklung. Auf der G.com zeigt man sicher die ersten Vergleiche.

  5. #65
    Professional Avatar von Willy
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    Zitat Zitat von foofi Beitrag anzeigen
    was für eine Frage... !

    Ja klar! Aber nicht von jetzt auf gleich. Crytek präsentiert in erster Linie die Entwicklung der Konsolen. Später (max. 1/2 Jahr) die Endentwicklung. Auf der G.com zeigt man sicher die ersten Vergleiche.
    Warum so spät? Stell das doch nicht als Fakt dar. Das ist es nicht. Kann gut sein, dass diese Woche noch etwas kommt.

  6. #66
    Co-Administrator Avatar von ZaCXeeD
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    Keiner weis es und keiner wird es so schnell wissen

    simple....

    Wann genau sowas kommen wird....naja wie gesagt...keiner weis es...man kann nur abwarten und wie immmer nen Tee/Kaffee trinken (ich bevorzuge Cola )

  7. #67
    Professional Avatar von Willy
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    GDC 09: Crysis Warhead Post-mortem

    Producer Bernd Diemer on the lessons Crytek learned.

    _________________

    http://www.hiphopgamershow.com/?p=5975

    Thanks to crysuki or hqyou999 here.

    Mal ein anderer Interviewstil.

    _________________

    Außerdem noch:

    http://www.gamespot.com/hardware/blo...s&subj=6206997

    Credits to Mocib.

    The new engine runs across the PC, Xbox 360 and PS3, in a bid to make development cycles cheaper, better, and faster for themselves as well as their licensees. Additionally, the engine will run on future consoles by using simple internal updates, so developers only have to worry about making the game, not porting it. An updated what you see is what you play (WYSIWYP) toolset allows developers to edit in real time across all three supported platforms. CryENGINE 3 contains numerous updates that developers can take advantage of: destructible environments, cloth simulations, hundreds of light sources, a real time soft particle system, real time dynamic global illumination, motion blur, depth of field, natural lighting, soft shadows, and a whole host of additional features.

    We came away quite surprised. The demo we saw was running on the Xbox 360, and honestly, the game looked roughly about as good as Crysis with high quality settings. The environments looked stunning with dynamic light sources coming from every single direction and advanced water effects that reacted to gun fire, explosions, and even incoming rain. We're looking forward to seeing what kinds of games developers build on the console with CryENGINE 3.
    Geändert von Willy (29.03.2009 um 13:04 Uhr)

  8. #68
    Professional Avatar von Willy
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    http://www.gamesindustry.biz/articles/crysis-core

    In this exclusive interview, Yerli talks to GamesIndustry.biz about the uptake of CryEngine 3 by other developers, why they are focused on making future-proof technology, and how the company has grown with the transformation of Free Radical Design into Crytek UK.

    Thanks to crysuki for finding.

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