Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Neue Crytek Spiele/Projekte - Spek.
Wir müssen einfach ABWARTEN!
Wir müssen einfach ABWARTEN!
Hoffentlich nicht bist zur E3.. bin halt ungeduldig :P.
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=29243
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=29243
Naja Glauben schenke ich dem ganzen erst, wenn wir die Pressmitteilung von Crytek habe.
Project W ist denke ich ein interner Name für das ganze...
Achso, und denke dieses Jahr kommt nichts mehr in Sachen Spiele oder so seitens Crytek. Höchstens noch Infos zu Crysis 2 oder evtl. announcments von anderen Spielen/Projekten!
die Koreaner nehmen aber fette Worte in den Mund... hype? Fake? hm... ich kann Kolgas Meinung dazu unterstreichen.
Habe aber dafür noch was anderes gefunden!:
If you were holding out hope that Crytek UK (formerly Free Radical) would be finishing up TimeSplitters 4 (http://www.joystiq.com/tag/timesplitters-4) any time soon, you may want to store it way down in your heart. We're talking like way down, back where you keep your secret wish to find an unopened box of Nintendo Cereal System at your local grocer.
Studio manager Karl Hilton recently told Develop (http://www.develop-online.net/features/631/Crytek-Across-the-World) that the company is working on an original FPS. While the news is good on one hand (it's not Haze) it's also bad, because it likely means TimeSplitters 4 is either a long ways off or dead altogether.
Quelle: joystiq.com (http://www.joystiq.com/2009/10/08/crytek-uk-making-original-fps/)
Siehe auch hier: http://issuu.com/develop/docs/develop_insider_crytek
@ Kolga
Ach so, ich halte den natürlich auch für einen Wichtigtuer. Twitter eben.
@ Kolga
Ach so, ich halte den natürlich auch für einen Wichtigtuer. Twitter eben.
@Willy: Ja bei twitter kann jeder Posten was er will, das gute daran ist ja das es die ganze Welt lesen kann. Und bei solchen Sachen oder anderen Themen weiß man vermehrt sich das sehr schnell.
Somit könnte jeder daher kommen sich Sachen zu nem neuen Crytek Spiel ausdenken, twittern, das Gerücht verbreitet sich dann automatisch.
Aber naja, nur nochmal als Hinweis für alle:
Es sind bisher alles nur gerüchte! Mit ernst sind Sachen USW erst zu bewerten, wenn uns eine Pressmail von Crytek vorliegt. Dies würdet ihr dann auch sofort erfahren von uns. ;) 8)
Anyways, Cevat announced about 'Project W' @ KGC 2009.
Er hat auch auf mein tweet geantwortet und er hat mich auf follow gesetzt.
Habe ihm nochmal eben geschrieb wann die Keynote von Cevat ist. Kann kein Koreanisch, evtl nachher am PC mal gucken nach übersetztung oder so.
Hier der Link für euch: http://www.kgconf.com/
Also im kleinen KeyNode Fenster steht nur das:
Lautsprecher Profile
Cevat: Entwicklung der ersten Commodore 64 Spiele in den 1980er Jahren gebaut, und so weiter Schneider CPC 6128, war er damals in Simulations-Spiel-Entwickler. Seine Leidenschaft war schon immer auf Spiele-Entwicklung und Spiel konzentrieren, war einer der Wirtschafts-, Spiele-Entwickler beschlossen, erreicht tun. Sein Traum endlich im Jahr 1999 mit den Brüdern bei ihm festgestellt wurde durch CRYTEK erreicht
Vorlesung Inhalt
Zusammenfassung der Vortrags-Inhalte
Der Zweck dieser Grundsatzrede über die Perspektiven für die Gaming Graphics Division soll, High-End-Technologie, um die Entwicklung einiger der wichtigsten Veränderungen durch gochal, Einsicht, finden Sie die Antworten zusammen, die die Zukunft auf Windows Vista geht. Für die künftigen Herausforderungen und Chancen der Zukunft zeigt, vor allem in den nächsten 3-5 Jahren mit den wichtigsten Fragen über die Kluft
Habe noch nen Bericht gefunden:
Crytek Across the World
Develop's guide to the six international Crytek studios
Crytek UK
Joined Crytek: 2009
Key staff: Karl Hilton (studio manager) (pictured)
In February 2009 Crytek purchased Free Radical Design, which built its reputation on the superb, tongue-in-cheek TimeSplitters series. The acquisition gave Crytek a team with a long heritage in the UK industry. That’s something set to continue as the studio readies its first Crytek-branded title.
“We are currently concepting up an original IP that we hope will become a defining game series for the UK studio,” reveals Karl Hilton, studio manager. “However, in reality, the opportunity to make any kind of original FPS genre game where we get to focus on the quality of both the multiplayer and single player experience is what drives people at the studio. We have a strong history of creativity here, and we want to take that forward with Crytek and the CryENGINE 3.”
Many of Crytek’s UK staff boast an impressive range of skills taken from the country’s industry, and will be key to developing relationships within the sector both to import and export knowledge and expertise.
“We are particularly keen to get involved with education in the UK and build up good communications and knowledge exchange with universities and colleges,” explains Hilton.
Crytek Germany
Founded: 1999
Key staff: Carl Jones (director of global business development, CryENGINE), Nick Button-Brown (director of business development), Heiko Fischer (director of human resources), Jens Schäfer (PR manager)
As Crytek’s base of operations, the Frankfurt HQ is responsible for much of the company’s output.
Subsequently, the studio plays home to the Yerli brothers and various others from the upper echelons of the organisation.
“Frankfurt offers a big cluster of innovative and creative companies, which makes it a very strong location for the creative industry and thus an excellent place for Crytek,” says CEO and president Cevat Yerli.
“This cluster gives us the possibility for many partnerships, both on the vertical and the horizontal value chain. Frankfurt has various games companies such as developers, publishers, agencies and universities.”
Originally based in Coburg, Crytek relocated in 2006, and since has established itself as one of the city’s most highly regarded employers.
“We’re already working on several projects we’d call ‘dream projects’,” says Yerli. “In general we can’t really commit to a certain genre or platform. Everything has its strengths and weaknesses, and we’re trying our best to bring out the best in all games we’re developing. It’s our mission to always offer greater gaming experiences.”
Crytek Hungary
http://www.mcvuk.com/uploads/107/Crytek-Hungry-Waardahl
Founded: 2007
Key staff: Kristoffer Waardahl (studio manager) (pictured)
Developing games lead by the mantra ‘on time, on quality’, Crytek’s Hungarian studio is focused on developing with the CryENGINE tech.
Currently hard at work on ‘thrilling new IP’, the Budapest-based team consists of a very experienced and passionate multinational workforce. While nothing is known about the project publically, when speaking about the studio’s opening Avni Yerli said: “It is a great way to widen our horizons and develop for a new gaming genre while continuing our company's strategic growth and expansion.”
And as for the studio’s home city? “Budapest speaks for itself,” promises studio manager Kristoffer Waardahl. “It’s a charming capital with stunning buildings, a soothing river, good public transport, lively cultural and night life, and a warm and welcoming atmosphere. It is the pearl of the Danube. It’s easy to find a nice place to live, and food and services prices tend to be lower then in the EU in general.”
Crytek Korea
http://www.mcvuk.com/uploads/108/Crytek-Koreas-Mok-Park
Founded: 2008
Key staff: Young Mok Park (country manager) (pictured)
Focusing its efforts on delivering the CryENGINE to the huge Korean market, Crytek’s Korean operation was formed in 2008, and is rightly confident of the market it courts.
“Korea is one of the biggest markets for 3D graphics engines,” explains Young Mok Park, country manager. “Because of the long history and experience in online games, Korean developers look for leading edge technology in all fields. These developers are hungry to create something that does not exist in the world yet.”
As a country where online gaming is phenomenally popular, Korea also offers Crytek an unrivalled test bed with what many believe is the best internet infrastructure in the world. For that very reason, the Seoul-based studio continues to attract an array of hugely talented staff.
“We have many people from excellent backgrounds in the gaming industry,” says Park. “Most people have worked on online game services and famous blockbuster games with great success. We have experts from various fields such as online service operation, QA, marketing, PR and network technology. This long experience and expertise will be great asset to Crytek, both now and the future.”
Crytek Black Sea
http://www.mcvuk.com/uploads/109/Crytek-Black-Seas-Handjiev
Joined Crytek: 2008
Key staff: Vesselin Handjiev (managing director) (pictured)
Having joined the Crytek fold in 2008, the Black Sea studio has become a cornerstone of the development community in
the region.
“It is not that big an industry here, but still there are a dozen or so developers and companies involved in creating interactive entertainment software in some way,” explains studio manager Vesselin Handjiev. “Crytek Black Sea, located in the capital city of Sofia, is the local leader and creates stability and career opportunities for the area’s young and talented people.
“It can be said the Bulgarian gaming industry is not as old as it is in Western Europe or North America, but it is catching up fast.”
Prior to its acquisition by Crytek, Black Sea Studios worked on renowned PC games Knights of Honor and WorldShift, and can take much of the credit for the progress of co-operative multiplayer modes in the RTS genre.
While the studio’s current projects remain undisclosed, Crytek Black Sea is proudly ambitious. “Anything that really delivers in terms of replay value is a dream to work on,” enthuses Handjiev, when asked about ideal projects. “We are working on a project that will deliver greater gaming experiences.”
Crytek Ukraine
http://www.mcvuk.com/uploads/110/Crytek-Ukraine
Founded: 2006
Key staff: Max Dembick (studio manager) (pictured)
In 2006 the Crytek Kiev team consisted of just six artists and two managers. Now, three years later, the team now amounts to over 50 people, including experienced programmers and game designers.
“Our team’s contribution to Crysis project demonstrated the ability of the studio to start its own project,” says Maxim Dembick, studio manager, adding: “Not even a new project, but brand new IP. This is where we are now – stay tuned for public announcements.”
Crytek’s Kiev office offers a confident, creative atmosphere to new employees, who can mix with a talented international team in a bright and large office space.
“We do not like silence here,” admits Dembick. “It is always a bit too noisy in the main area, because people communicate verbally a lot . There are more than 50 of us at the moment but we still do our best to keep the family feeling within our office.”
Crytek Kiev is currently very busy with a currently unannounced project, though Dembick is tantalisingly secretive – only letting slip that the team is “working on our dream project at the moment.”
Quelle: develop-online.net (http://www.develop-online.net/features/631/Crytek-Across-the-World)
Viel Spaß beim lesen, ist recht interessant!
Wie schon eben im CryENGINE 3 Thread geschrieben.
Könnte mir evtl. vorstellen, das das nen neues Projekt von Crytek ist. Sieht irgendwie interessant aus aber auch irgendwie lustig..... :p
http://www.abload.de/thumb/cryengine3_newproject2935.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=cryengine3_newproject2935.jpg)
eFFeCTiVe
14.10.2009, 17:44
Wie schon eben im CryENGINE 3 Thread geschrieben.
Könnte mir evtl. vorstellen, das das nen neues Projekt von Crytek ist. Sieht irgendwie interessant aus aber auch irgendwie lustig..... :p
http://www.abload.de/thumb/cryengine3_newproject2935.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=cryengine3_newproject2935.jpg)
vielleicht realistisches Zusammenzucken bei Treffern?
10 Zeichen blub.
Zitat von mir selber ausm CE-3-Thread http://crysis.4thdimension.info/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://crysis.4thdimension.info/forum/showthread.php?p=386966#post386966)
vielleicht realistisches Zusammenzucken bei Treffern?
Mir geht es mehr um das Model und die Landschaft wie der text der des beschreibt! ;)
Das Model hat man noch nie zuvor gesehen.... ;)
eFFeCTiVe
14.10.2009, 17:56
Mir geht es mehr um das Model und die Landschaft wie der text der des beschreibt! ;)
Das Model hat man noch nie zuvor gesehen.... ;)
Ja klar, aber lies mal, was unten rechts im Bild steht;) "Realistic Character Animation" heißt für mich: Realistisches Verhalten der KI im Spiel sowohl taktisch als auch menschlich = Das, was ich schrieb;-)
Ja klar, aber lies mal, was unten rechts im Bild steht;) "Realistic Character Animation" heißt für mich: Realistisches Verhalten der KI im Spiel sowohl taktisch als auch menschlich = Das, was ich schrieb;-)
Ja das kann man zweideutig sehen. Zum einen kann man sagen das es die Engine präsentiert. Das meinst du.
Was aber Kolga meint ist das Crytek dadurch evtl. einen Hinweis zu deren neues Projekt geben. Wie damals bei der CE2 auch mit Crysis durch die GDC Vids usw.
DrunkenMonkey
14.10.2009, 18:12
Ist das nicht Hermine von Harrpy Potter? Ich glaube chicken hatte vor einiger Zeit so nen Screen gepostet, mit den 3 HC aus Happy Potter, die sahen dem doch sehr ähnlich o.O
Sollte das stimmen, glaube ich nicht, dass das ein neues Projekt ist. Zumal da diese Umgebung genutzt wurde die man auch schon in anderen Videos sah, zu denen aber gesagt wurde, das war ein Projekt, welches aber aus Gameplaytechnischen Gründen abgebrochen wurde.
Ist das nicht Hermine von Harrpy Potter? Ich glaube chicken hatte vor einiger Zeit so nen Screen gepostet, mit den 3 HC aus Happy Potter, die sahen dem doch sehr ähnlich o.O
Glaube nicht, die sieht eher aus, wie diese Rosendahl mit neuem Outfit.
@DrunkenMonkey
Ist das nicht Hermine von Harrpy Potter? Ich glaube chicken hatte vor einiger Zeit so nen Screen gepostet, mit den 3 HC aus Happy Potter, die sahen dem doch sehr ähnlich o.O
Ich glaube du meinst mich;)
Und Hermine sieht doch nochmal etwas anders aus...
Aber ansich, sieht es doch recht interessant aus, die können doch nicht alle solche Objekte nur zum Spaß erstellen8)
Aber ansich, sieht es doch recht interessant aus, die können doch nicht alle solche Objekte nur zum Spaß erstellen8)
Vielleicht ist es ein verworfenes Projekt. Bei diesem 3D video spielte Nomad auch gegen Fabelwesen im europäischen Wald ;-)
http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=835&Itemid=1
Schade eigentlich.
http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=835&Itemid=1
Schade eigentlich.
Wow die sehen alle sehr geil aus!
Finde die mit dem "FBI" oder was das darstellen soll recht gut. Aber alle sind echt spitze.
Werde die morgen nach der Berfusschule mal in unsere Gallery aufnehmen. :wink: 8-)
Sehr nice!
IIst doch der, der damals das Bild zum Cover der deutschen Edge Zeitschrift mit der Umgebung von Crysis gemacht hat, oder?
http://www.maciejkuciara.com/index.html
Ein paar Concept Art Bilder kenne ich noch von damals!
#Crytek #Kiev is working on a #MMO #FPS since 2008? http://tinyurl.com/yzumdbz #crysis #cryengine #farcryhttp://twitter.com/kolgahq/statuses/8433008634
Direkte Quelle bin nicht ich sondern eine Seite. Ich hab's nur auch nochmal getwittert. ;)
*push*
Jodasalz
31.01.2010, 14:52
hast jetzt deinen alten post gelöscht und den neu geschrieben damit jemand bemerkt das du getwittert hast das Crytek an nem MMO arbeitet (was übrigens schon seit knapp einem jahr bekannt ist)
hast jetzt deinen alten post gelöscht und den neu geschrieben damit jemand bemerkt das du getwittert hast das Crytek an nem MMO arbeitet (was übrigens schon seit knapp einem jahr bekannt ist)
Habe ihn nicht gelöscht sonden nen neuen gemacht und die beiden zusammengefügt.
Das Crytek Kiev an einem Projekt arbeitet ist ja schon seit 2008 bekannt.
Es wird nur nur immer wieder diskutiert.... ;) :lol:
Qoute from Mocib (inCrysis.com):
Got some real info on how many games Crytek has in development right now besides Crysis 2.
Here's a photo of Crytek's Carl Jones (http://www.devmarch.com/gamedevelopersummit/speakers.html#Carl_Jones) delivering the keynote speech (http://www.devmarch.com/gamedevelopersummit/sessions.html#keynotes1) at India Game Developer Summit 2010:
http://www6.incrysis.com/images/carl_jones_at_igds_2010_69811549.jpg (http://www6.incrysis.com/images/carl_jones_at_igds_2010_69811549.jpg)
* 3 AAA games released, 5 in development
So, that's Crysis 2 plus 4 other games.
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=30167
Eins ist ein MMO und das andere eine Art Kampfspiel. . .
Crytek UK Comeback mit TimeSplitters?
TimeSplitters: Future Perfect
Wie Superannuation (http://supererogatory.tumblr.com/post/561320295) heraus gefunden hat, hat sich Crytek beim US-Patentamt (http://tarr.uspto.gov/servlet/tarr?regser=serial&entry=85023019) die Rechte an TimeSplitters: Future Perfect sichern lassen, dass 2005 über Electronic Arts für PS2, Xbox und GameCube erschienen ist. Letztes Jahr hatte Crytek die insolventen TimeSplitters-Macher Free Radical bekanntlich aufgekauft und in Crytek UK umbenannt (wir berichteten (http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/Allgemein/9125/1874403/Crytek.html)).
Spekulationen über ein viertes TimeSplitters kursierten (http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/Allgemein/4093/122811/TimeSplitters_Future_Perfect.html) schon vor der Pleite der Entwickler. Die Patentumschreibung deutet jedoch eher auf ein Remake des dritten Teils auf aktuellen Plattformen hin. Superannuation geht von einer PC-Umsetzung aus. Möglich ist aber natürlich auch eine Rückkehr auf Xbox Live Arcade, PlayStation Network oder Virtual Console bzw. WiiWare.
Quelle: 4players.de (http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/Allgemein/4093/2013063/)
created: 2010-05-27 11:00:25
expire: 2011-05-27 11:00:24 (registry time)
changed: 2010-05-27 11:10:20
[owner-c] handle: 10145460
[owner-c] type: PERSON
[owner-c] title:
[owner-c] fname: Faruk
[owner-c] lname: Yerli
[owner-c] org: Crytek GmbH
http://whois.domaintools.com/codename-kingdoms.com
http://whois.domaintools.com/codename-kingdoms.net
http://whois.domaintools.com/codenamekingdoms.com
http://whois.domaintools.com/codenamekingdoms.net
http://whois.domaintools.com/kingdomsthegame.com
http://whois.domaintools.com/kingdomsthegame.net
http://whois.domaintools.com/kingdoms-thegame.com
http://whois.domaintools.com/kingdoms-thegame.net
Quelle: incrysis.com (http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=30681)
Na da bin ich mal gespannt. Neue Domains sind immer gut. :p
warpspeed
01.06.2010, 13:47
GameStar hat es auch bemerkt ;).
http://www.gamestar.de/news/vermischtes/2315288/crytek.html
Entwickelt Crytek ein PSP-Game?
Ein LinkedIn-Profil als Hinweis ...
Wie das Online Gamingmagazin supererogatory.tumblr.com nun herausgefunden hat, wird im Profil eines Crytek-Mitarbeiter ein unangekündigtes PSP-Game erwähnt.
Zitat:
Unannounced next gen project I Lead designer PSP organization of work flow. Pre-production direction and development. Presentation materials, pitches, and communication between EA and bosses + the team (8 members) Development of preliminary design. Leading of art direction supported by my own concept art
Das Entwicklerteam besteht wohl aus 8 Leute und EA wird wahrscheinlich als Publisher agieren. Das Game selber befindet sich in einem sehr frühen Entwicklungsstatus.
Ob das Game einen Zusammenhang mit Crysis/Crysis 2 hat, steht nicht fest. Höchstwahrscheinlich werden auf der diesjährigen E3 weitere Details preisgegeben.
http://www.consolewars.de/news/29266/entwickelt_crytek_ein_psp-game/
Crytek würde gerne einen PlayStation 3 exclusive Titel entwickeln!
Crytek: We'd make PS3 exclusive
Ruddy marvellous game maker Crytek has told CVG that it would consider creating a console exclusive game for Sony in future - just as it has for Microsoft with Codename: Kingdoms.
The Xbox 360 Kingdoms announcement (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=251144) was one of E3 2010's biggest shocks - and came complete with a very nifty trailer, starring a bloodied Centurion.
However, Crytek boss Cervat Yerli told CVG that the firm may yet extend a console exclusive offer to Sony - and that it has considered doing so in the past.
"We are an independent studio so we can (a) Do whatever we want and (b) [Have the freedom] to announce something else next week if we want to," said Yerli.
He added: "Sony is a partner that we would definitely love to work with. A [PS3 exclusive] is something we considered before - we talked about it a lot, but for reasons of portfolio or timing in the past it didn't work out. But that doesn't mean in the future it wouldn't work.
"Sony is a great company, so is Nintendo and so is Microsoft. All of them have their strengths and weaknesses, and luckily our strengths are almost always complementary to their weaknesses."
However, Yerli said that making Kingdoms for Microsoft's console was a "natural fit".
"We wanted to see how it would feel like to just work for Microsoft or work on a project; with Sony, with Microsoft or with Nintendo, just a first-party relation," he commented.
"We have been talking with Microsoft for five or six years now about working together - and for some time I have said that I don't want to work [exclusively with a] first-party. The time came around where we said maybe this IP, Kingdoms, could be very strong for a first-party platform. We asked Microsoft and they said 'yes, that would be fantastic'."
We bloody bet they did. That trailer - as if you needed reminding - looks ace.
Crytek is currently working hard to complete Crysis 2 for EA Partners. It's a game that looks gorgeous (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=242181), is fully playable in 3D (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=250790) and which Crytek reckons has the best AI in gaming history (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=256409). One for the calendar, then.Quelle: CVG.com (http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=256963)
DrunkenMonkey
24.07.2010, 03:10
Versteh ich nicht.
Wenn man so eine Engine hat, mit der man so unvergleichlich einfach für alle 3 Plattformen gleichzeitig entwickeln kann....
...wieso dann ein *enter-console-name-here* -Spiel only?
Um es ganz auf die jeweilige Steuerung zurechtzuschneidern? Schleimen beim jeweiligen Konsolenhersteller?
Erklärs mir wer :-(
Counter233
24.07.2010, 12:17
Eventuell Geld von Sony, aber das wäre ja zu weit hergeholt ;)
Über ein neues Spiel von Crytek UK wird auf der E3 2011 gesporchen!
Are you giving Crytek UK the space to do their own work now, or will they be used for more collaboration?
The way the studio is set up means we don’t have to tell them what to do – the thinking is more about what we [Crytek management] can do to help them get on with their own work. We come to mutual conclusions on projects, and I think at E3 this year – or just after – we are going to make a big announcement that I think people will be happy about. I think the gaming scene and the UK scene are going to be very pleased with the new project they’re working on.
Quelle: develop-online.net (http://www.develop-online.net/features/1152/The-Crytek-way)
interessanterweise sind ein paar Leute in England nach dem Launch gegangen.
http://crytek.com/company
vorher waren es immer mindestens 113. Ist das erste Mal, dass ich bemerke, dass einige Leute gegangen sind bei Crytek.
Habe auf der Seite jetzt insgesammt 551 Leute gezählt. Vorher waren es etwas mehr. Interessant ist, dass Crytek immer angibt 700 mitarbeiter zu haben, also muss Realtime Immersive wohl ganz schön viele Angestellte haben...
interessanterweise sind ein paar Leute in England nach dem Launch gegangen.
http://crytek.com/company
vorher waren es immer mindestens 113. Ist das erste Mal, dass ich bemerke, dass einige Leute gegangen sind bei Crytek.
Habe auf der Seite jetzt insgesammt 551 Leute gezählt. Vorher waren es etwas mehr. Interessant ist, dass Crytek immer angibt 700 mitarbeiter zu haben, also muss Realtime Immersive wohl ganz schön viele Angestellte haben...
Das ist absolut normal - nach Releases ist oft größere Fluktuation. Leute gehen oder wechseln Positionen, gerade in den niedrigeren Positionen sind die Angestellten wohl doch ziemlich austauschbar.
Aber auch in leitenden Positionen finden sich irgendwie immer andere Leute. Nach Crysis-Launch ist z.B. Art Director Michael Khaimzon gegangen, Martin Mittring aus dem R&D Bereich (war glaube ich Lead Graphics Programmer) arbeitet jetzt für Epic an der Unreal Engine.
Sten Hübler war für Crysis Lead Level Designer und für Crysis 2 dann Lead Game Designer - ist also auch üblich innerhalb der Firma die Verantwortungsbereiche zu wechseln.
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