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Thema: Battlefield 3

  1. #8071
    Professional Avatar von Fusion145
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    Zitat Zitat von Co0l-Br33ze Beitrag anzeigen
    Sie haben ne gewisse Erfahrun im Bezug auf der Map bzw. können geeisse Standorte dementsprechend zum Vorteil nutzen oder wissen auch was z.B. getan werden muss, sofern ein Jet versucht dich abzuknallen.

    Ein guter Heli-Pilot (sofern das Team stimmt) verwendet kaum die Wärmesucher bzw. kümmert sich wenig um die Luftfahrzeuge.

    Und soweit ich weis ist der Bug mit den Flares bereits schon behoben. Es kommt mittlerweile drauf an was dich anvisiert. Ein Wärmersucher/IGLA oder ein Lasermarker.

    Und oh doch, damals wurde eine Menge darüber diskutiert das die Steuerung nicht normal war. Wie gesagt, ich selbst fand diese damals auch in Ordnung.
    Was ein guter Heli Pilot kümmert sich nicht um bzw. kaum um die Luftfahrzeuge (wenn das Team stimmt), also ganz ehrlich ein Pilot der das behauptet der ist kein richtiger Pilot
    Ein Heli-Pilot/Gunner hat als erstes die Aufgabe sich die Lufthoheit zu sichern und danach hat er erst die Aufgabe das Team am Boden zu unterstützen, weil was bringt es dem Team wenn der Heli sie an einer Stelle unterstützt an einer anderen der gegnerische Heli/Jet aber alle Platt macht. Deswegen finde ich Server in denen die Fahrzeuge instant wieder nach spawnen einfach nur lächerlich, weil was bringt es mir den gegnerischen Heli/Jet abzuknallen wenn er nach 2sek. sowieso wieder in der Luft ist

    Und nein der Flare/ECM Bug ist noch nicht behoben ich hatte schon oft genug die Situtation in denen die Flares enfach keine Wirkung gezeigt haben, über den ECM Jammer brauch man erst garnicht reden der funktioniert bei mir bestimmt in 50% der Fälle nicht

    Ich will jetzt nicht sagen das BF3 mir keinen Spaß macht ich spiele es immer noch gerne und habe mittlerweile schon 110h angesammelt (was zwar nicht viel ist im vergleich zu den anderen BF Titeln aber immerhin...), allerdings gibt es halt viele Aspekte im Spiel bei denen ich nicht nachvollziehen kann warum DICE das so gemacht hat bzw. warum sie nicht einfach die Technik aus BF2 übernommen haben...
    Geändert von Fusion145 (30.08.2012 um 15:01 Uhr)
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  2. #8072
    Professional Avatar von siLenz
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    letztendlich kommen wir alle zum selben ergebnis...cs1.6 und q3 sind einfach die besten shooter!


  3. #8073
    Professional Avatar von DrunkenMonkey
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    Nee, also cs war genauso wenig mein Ding wie es CoD ist.
    Ich hab generell lieber Teamplay in grossen maps, mit vielen Moeglichkeiten, Fahrzeugen und Vielfalt. Das ist bei Cs leider eher weniger vorhanden mit diesen minimaps.

    Die Bf Reihe war fuer mich immer die perfekte Mischung. Deswegen aergert es mich auch so sehr, dass nu die einzige Reihe die mich wirklich ueberzeugt hat sich so stark veraendert und von den Idealen abweicht die das Game so gut gemacht haben

  4. #8074
    Professional Avatar von siLenz
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    cs und bf haben halt unterschiedliche ansaetze was teamplay angeht. cs macht genau genommen nur im 5on5 mit festen teams so richtig spass, da kommt richtiges teamplay auf weit mehr als bei jedem anderen mp-shooter den ich kenne. bf dagegen ist fuer mich der teamplay-shooter was public-zocken angeht, was vor allem durch das klassensystem zustande kommt. eigentlich hasse ich klassensysteme in mp-fps, aber in bf3 ist die balance der klassen gut geloest. vor allem kann ich als assault alles spielen was mir am meisten taugt, sani mit assault-rifle.
    gleichzeitig ist die bf-reihe absolut liga ungeeignet, grund dafuer ist der absolut grottige netcode, der seit 1942 dem ganzen nen strich durch die rechnung macht. ausnamhe natuerlich man zockt es im lan.
    Geändert von siLenz (30.08.2012 um 16:35 Uhr)


  5. #8075
    Co-Administrator Avatar von ZaCXeeD
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    Zitat Zitat von Fusion145 Beitrag anzeigen
    Was ein guter Heli Pilot kümmert sich nicht um bzw. kaum um die Luftfahrzeuge (wenn das Team stimmt), also ganz ehrlich ein Pilot der das behauptet der ist kein richtiger Pilot
    Ein Heli-Pilot/Gunner hat als erstes die Aufgabe sich die Lufthoheit zu sichern und danach hat er erst die Aufgabe das Team am Boden zu unterstützen, weil was bringt es dem Team wenn der Heli sie an einer Stelle unterstützt an einer anderen der gegnerische Heli/Jet aber alle Platt macht. Deswegen finde ich Server in denen die Fahrzeuge instant wieder nach spawnen einfach nur lächerlich, weil was bringt es mir den gegnerischen Heli/Jet abzuknallen wenn er nach 2sek. sowieso wieder in der Luft ist

    Und nein der Flare/ECM Bug ist noch nicht behoben ich hatte schon oft genug die Situtation in denen die Flares enfach keine Wirkung gezeigt haben, über den ECM Jammer brauch man erst garnicht reden der funktioniert bei mir bestimmt in 50% der Fälle nicht

    Ich will jetzt nicht sagen das BF3 mir keinen Spaß macht ich spiele es immer noch gerne und habe mittlerweile schon 110h angesammelt (was zwar nicht viel ist im vergleich zu den anderen BF Titeln aber immerhin...), allerdings gibt es halt viele Aspekte im Spiel bei denen ich nicht nachvollziehen kann warum DICE das so gemacht hat bzw. warum sie nicht einfach die Technik aus BF2 übernommen haben...
    Deine Ansichtssache und meine. Wir können uns gern weiterhin stundenlang darüber streiten über dieses Thema per PM .
    Ich persönlich mag teils nur Server die einen Instant Vehicle Spawn drinnen haben.

    Aber nya...jedem seine Ansichtssache .

    Zitat Zitat von siLenz Beitrag anzeigen
    letztendlich kommen wir alle zum selben ergebnis...cs1.6 und q3 sind einfach die besten shooter!
    kann ich voll und ganz zustimmen. CS im Bezug auf Wars ist und bleibt EPIC Gametime.

    BTW:

    Battlefield 3 - Leaked Patchnotes zum kommenden "Armored Kill"-Patch aufgetaucht

    Bekanntlicherweise bestätigte DICE, dass ab den Release zu dem kommenden DLC "Armored Kill" ebenfalls ein weiterer Patch veröffentlicht wird. Allerdings wurde bisher noch keine genauen Details bekannt gegeben was alles bei diesen Patch geändert bzw. hinzugefügt wird.
    Quelle: http://mygame.4thdimension.info/cont...ch-aufgetaucht

    und

    Battlefield 3 - Map "Alborz Mountain" wird vorgestellt

    Nachdem ein exklusiver Trailer für die Premium Benutzer in Battlefield 3 veröffentlicht wurde, hat DICE noch einen oben draufgelegt. Am gestrigen Tag ist ein weiteres Video zu einer Armored Kill Map released worden. Alborz Mountain, die bekannte Schneemap aus dem Premiere Gameplaytrailer.
    Quelle: http://mygame.4thdimension.info/cont...rgestellt/edit

  6. #8076
    Co-Administrator Avatar von ZaCXeeD
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    Battlefield 3 - Blog-Eintrag veröffentlicht die "Armored Kill" Aufträge und Dogtags

    Viel wurde bisher über die kommenden Auszeichnungen bzw. Errungenschaften in Armored Kill diskutiert und nun hat das warten ein Ende. Soeben veröffentlichte DICE im Battlfield 3 Blog einen Eintrag über die neuen Dogtags und deren Aufträge.
    Quelle: http://mygame.4thdimension.info/cont...ge-und-Dogtags

  7. #8077
    Professional Avatar von Fusion145
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    Changelog des September Patches ist online (der Patch wird Morgen für alle Plattformen erscheinen):

    WEAPONS BALANCING
    Reload timer adjustments
    A number of weapons have had their reload timers adjusted to better fit their animations and gameplay balance. For most of these weapons the gameplay timers were slightly out of sync with the actual reload animation, meaning the player could either fire before the animation was done, or had to wait longer than the animation played. Primarily this is a cosmetic change (around 0.1sec); however for a few weapons (M416, F2000, FAMAS, KH2002, MK3A1, JNG90, MG36 QBU-88, SVD, Pecheneg, SCAR-H, AN-94) this should also improve the performance of the weapon. Full details below:
    • Short and Long reload reduced: SCAR-L, AEK-971, F2000, AN-94, AK-74, PP2000, G3A3, SKS, MG36, JNG-90, MK3A1, SCAR-H, SVD, QBZ-95B
    • Long reload reduced: AUG A3, 44 Magnum, KH2002, Pecheneg, L85A2, QBB-95, M1911, MP7
    • Short reload reduced: M417, FAMAS, M39 EBR, M416, PP-19, QBU-88
    • Short and long reload increased: ASVal
    • Long reload reduced, shot reload increased: M4A1
    • Long reload increased: P90

    Damage output/range adjustments
    • UMP: Increased the close range damage of the UMP but reduced its damage over range. The UMP now has a sweet spot in CQB but suffers compared to the PP2000 at longer ranges.
    • PP2000: Increased the long range damage of the PP2000 to highlight its role as a mid-range, low recoil PDW.
    • M1911: Increased the minimum damage of the M1911 to make it fit better between the Magnums and the M9/MP443
    • M93: Reduced the M93R’s damage and range, as it was an obvious go to pistol compared to the M9/MP443. Its recoil has been reduced for a smoother burst action to counter the reduced damage.
    • 12G Frag rounds: These rounds have been adjusted to do their damage in a smaller area but to be more consistently apply the maximum possible damage.
    • AA: Slightly increased the damage of the AA against infantry, the AA was simply over nerfed in a previous update. The AA guns now also properly do damage to MBTs again.
    • 12 Gauge buckshot close range damage has been slightly increased.
    • Slightly reduced the range penalty for the suppressor on the SCAR-H.
    • Increased bullet velocity for the coaxial HMG, making it easier to hit targets over longer ranges.
    • Increased the minimum range of the 40mm Flechette and tightened the cone of fire for more consistent damage levels.
    • Slightly reduced the range bonus added by the heavy barrel on the 5.56mm, 5.45mm, 6.5mm Assault Rifles.
    • Slightly reduced the range penalty for the suppressor on 5.56mm, 5.45mm, and 6.5mm weapons: AR, Carbine, and LMG.
    • Slightly reduced the range penalty for the suppressor on the SCAR-H.
    • Slightly reduced the range penalty for the suppressor on 5.56mm, 5.45mm, and 6.5mm weapons: AR, Carbine, and LMG.
    • Slightly reduced the range bonus added by the heavy barrel on the 5.56mm, 5.45mm, 6.5mm Assault Rifles.
    • Increased the damage of the M5K.

    A select set of weapons have had their recoil adjusted based on joint community feedback and statistical analysis to provide greater balance in the weapon choices players make. Specifically, the M16A3 and M4A1 have increased recoil to make them less attractive in all situations. Competing weapons like the SG553, G36C and M416 have been improved to also increase viable player choice in primary weapons.
    • SG553: Horizontal recoil reduced to help make this weapon more controllable.
    • MG36: Vertical recoil reduced to make this weapon more controllable.
    • M416: Vertical, Horizontal, and First Shot recoil have all been reduced to make this weapon clearly different from the M16A3.
    • M16A3: Recoil amounts slightly increased.
    • M4A1: Recoil amounts slightly increased.
    • G36C: Vertical and First Shot recoil amounts reduced.
    • M16A4 and M4: These weapons have been adjusted for the increased recoil they now have. The burst versions of these weapons give the player a reduction in horizontal recoil for greater control.

    Miscellaneous weapons changes
    • FIM92 and IGLA now lock on to air vehicles at both lower altitudes and longer distances.
    • Added Burst Fire to the M5K as an available fire mode.
    • Increased the bonuses provided by a number of bipods: F2000, G3A3, M27, M416, Pecheneg, Type88, FAMAS, MG36
    • Belt Fed Machine guns are now more accurate when standing and firing while aiming. This affects the M240, M249, Type88, Pecheneg, and LSAT.
    • 44 Magnum: Rate of fire reduced slightly to highlight this side arm’s role as a slow firing heavy hitter and differentiate it from the MP412 REX.
    • Increased the fire rate and reload time of the MP412 REX to better highlight the improved CQB performance over the 44 Magnum.
    • Removed burst fire from the L85 and added Single Shot to the L86 as is authentic for these weapons.
    • Slightly increased the radius for maximum damage of the 40mm LVG. While the overall damage level remains the same, the LVG will be lethal over a larger area.
    • Reduced the aimed accuracy bonus of the M417 with a suppressor to balance it with the other weapons in the game.
    • Increased the aimed accuracy bonus of the ACW-R, L86 LSW, LSAT, MP5K and MTAR with a suppressor to balance with the other weapons in the game.

    Weapons fixes
    • Underslung weapons on the AUG and SCAR-L now properly benefit from the hip accuracy bonus of an attached laser sight.
    • The SOFLAM will no longer lock onto your own vehicle if deployed and not immediately activated by the player.
    • SCAR-L: Fixed the heavy barrel not increasing recoil when zoomed and standing.
    • Corrected some incorrect descriptions of clip sizes and bullet types for weapons added in Close Quarters: M5K, LSAT, and ACW-R
    • The PKS-07 is now available on QBB-95
    • The M417’s foregrip was incorrectly reducing horizontal recoil by too large an amount. It has been adjusted to be balanced with other foregrips.
    • The ACR Foregrip, MG36, QBB-95 and RPK Extended magazines as well as the RPK and SKS Heavy Barrel are now able to be unlocked and equipped in the accessory screen.
    • Fixed an issue with incorrect damage for the M320 buck when used with certain attachments.
    • MK3A1 now uses flechette rounds instead of Frag rounds in Gun Master mode (in Close Quarters).

    VEHICLE RELATED TWEAKS & FIXES
    • Removed flares from gunner position in helicopters. With the right combination of unlocks, an attack helicopter could be effectively invulnerable to lock on missiles. Removing the flares from the gunner balances the attack helicopter against ground fire.
    • Air Radar now shows friendly vehicles as well.
    • Helicopter weapons can now destroy equipment with splash damage.
    • The Laser Designator unlock on the Scout Helicopters has been changed from a Pilot Upgrade to a new stance in the Copilot seat (position 4). Like the CITV turret on the Main Battle Tanks, the Scout Helicopter’s Laser Designator is permanently available to players who have received the unlock.
    • Repair tool damage against enemy vehicles lowered by 10%.
    • Changed reload behavior on Tank / Tank Destroyer cannon weapons to prevent being able to fire 2 shots from different weapons quickly one right after another.
    • Firing mode can now be seen from the vehicle passenger seats where you are allowed to fire your own weapons.
    • Fixed the hit indicator showing when entering a vehicle after previously shooting a soldier.
    • Increased the damage helicopter and jet rockets do to helicopters, jets and infantry.
    • Increased the damage helicopter gunners and IFVs do to helicopters and jets.
    • Fixed Jets not getting top attack damage bonuses on Laser Designated targets.

    PERSISTENCE RELATED TWEAKS & FIXES
    • Changed how MCOM station defend/attack kill score is calculated. Victim no longer needs to arm/disarm the crate but rather be in a 5 meter radius of the crate. Also increased kills needed for the Crate Defend Ribbon from 2 to 4. Overall, these changes should make it somewhat easier to get the ribbon, while increasing the opportunity for strategic play around MCOM stations.
    • Premium Engineer assignments are now counting all shotgun kills independent from the class using it.
    • Fixed so you can get score from awards in coop.
    • Accuracy dogtags now show the correct stats.
    • Coop Stars and dogtag are now properly unlockable and equip able.
    • Gun Master and Domination Winner ribbons and medals added.
    • Fix for assignment with multiple dependencies showing as unlocked in frontend. (Jack of All Trades & Only for the Dedicated)

    UI RELATED TWEAKS & FIXES
    • Added letters to the capture point icons displayed directly over the mini-map.
    • Fixed the grenade counter acting strangely when entering a vehicle with a grenade in hand.
    • Fixed the damage indicator which showed the wrong direction if the damage dealer was dead.
    • Fixed the hit indicator showing when spawning or closing the in game menu.
    • PC specific: Fixed laser designator related icons disappearing from the screen when you enable the chat.
    • Fixed a bug where the clan tag sometimes shows as the player ID.
    • Added clan tags in nametags and kill card.
    • PC specific: Fixed the vehicle hit indicator being shown each time you re-enter the first person camera of a ground vehicle.
    • Fixed so commorose VO works when sitting in an AA vehicle.
    • Fixed so you get the critical health fullscreen color tint while in the post revive state.
    • Removed the join button in the server list for non-Premium users on Premium exclusive servers.
    • Fixed so the spawn menu always disappears when you are revived.
    • Bugfix the colorblind objectives showing the wrong icons and blinking with a black background.
    • Fixed M-Com distance not updating if user moves towards it with EOD Bot.
    • Mortar strike explosions are now shown on the HUD for the shooter.

    MISCELLANEOUS TWEAKS & FIXES
    • Fixed so the MAV gadget will not remain floating in midair if the user exits it while still flying.
    • Fixed bug where it was possible to shoot while transitioning from sprint into prone.
    • Fixed so you can’t revive a player who switched team since he died.
    • Fixed two exploits on Donya Fortress that allowed players to get on top of the level.
    • Fixed bug where you could get an incorrectly calculated longest headshot with the EOD bot.
    • PS3/Xbox 360 specific: Added map rotation settings to preset list in detailed server info. Players can now see all relevant settings that are being run on the server.
    • Xbox 360 specific: Introduced a clickable promotional spot on the main menu.

    How to download the latest update (Multiplayer Update 4) and Armored Kill
    PLAYSTATION 3 SPECIFIC INFO
    Patch goes live: September 4
    Armored Kill goes live: September 4 for Premium members / September 18 for non-Premiums
    Patch size: 1.53GB
    Armored Kill size: 1.55GB
    How to download patch: When starting the game, the patch will automatically download. It is mandatory to accept this download if you want to play the game.
    How to download Armored Kill: Armored Kill is available on the PlayStation Store and in our in-game store as a manual download. If you are a Premium member, this download will be available at 0 cost.

    XBOX 360 SPECIFIC INFO
    Patch goes live: September 4
    Armored Kill goes live: September 11 for Premium members / September 25 for non-Premiums
    Patch size: 1.44GB
    Armored Kill size: 1.56GB
    How to download patch: There will first be a small (184MB) Title Update automatically downloaded when you start the game. When restarting the game, you will get a popup notifying you that Multiplayer Update 4 is available. It is not mandatory to accept this, but we advise you to do so. Otherwise, you can find Multiplayer Update 4 both on Xbox Live Marketplace and in our in-game store as a manual download.
    How to download Armored Kill: Armored Kill is available in our in-game store as a manual download. If you are a Premium member, this download will be available at 0 cost. If you are not a Premium member, you can also find Armored Kill on Xbox Live Marketplace.

    PC SPECIFIC INFO
    Patch goes live: September 4
    Patch size: ~2.2GB
    Armored Kill size: 3.2GB
    Armored Kill goes live: September 11 for Premium members / September 25 for non-Premiums
    How to download patch: As soon as you start your Origin client, the latest game update will automatically start downloading (unless you’ve disabled the option “Automatically keep my games up to date”, in which case it will start downloading when you try to run the game). In Battlelog, you will be notified from the Game Manager. Once you acknowledge the update, it will start downloading within the Origin client.
    How to download Armored Kill: Armored Kill will automatically download if you start Origin or if you are logged in to Battlelog. You can also start the download from the Battlefield 3 game details page (i symbol) if Origin is already running.
    Quelle: http://battlelog.battlefield.com/bf3...4785571482527/
    Wissen ist das einzige Gut, das sich vermehrt, wenn man es teilt

  8. #8078
    Professional Avatar von RED
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    Hier ist der Changelog noch auf Deutsch

    http://www.battlefield-inside.de/201...utsche-version



  9. #8079
    Co-Administrator Avatar von ZaCXeeD
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    Teilweise gute Änderungen dabei

  10. #8080
    Semi Pro Avatar von Denis90
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    wann sollte man eigentlich wieder spielen können?
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