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Thema: The Elder Scrolls V

Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    VIP Avatar von xeonsys
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    Zitat Zitat von Link93 Beitrag anzeigen

    Hat Bethesda nicht schon gesagt selber programmierte?
    ja haben sie.
    Summer 2010


  2. #2
    Semi Pro Avatar von Maccake
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    Hmm naja bremst meinen Enthusiasmus jetzt etwas..

    Naja so lange es aussieht... Fallout 3 fand ich nämlich ehrlich gesagt eher hässlich

  3. #3
    VIP Avatar von xeonsys
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    das cover
    Summer 2010


  4. #4
    Professional Avatar von Aerox
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    Gibt es Infos, wann genau die eine Zeitschrift erscheinen wird? Samstag oder Sonntag?

  5. #5
    VIP Avatar von xeonsys
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    Zitat Zitat von Aerox Beitrag anzeigen
    Gibt es Infos, wann genau die eine Zeitschrift erscheinen wird? Samstag oder Sonntag?
    denke am sonntag gibt es infos im GT forum.
    Summer 2010


  6. #6
    VIP Avatar von xeonsys
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    infos+ scan's

    download scan's
    Das Heft ist mittlerweile bei den ersten Abonnenten eingetrudelt, die ersten Infos dementsprechend auch schon ins Netz gesickert.

    So versprechen die Entwickler u.a. ein neues Kampfsystem, das "Flexibilität und die einfallsreiche Kombination von Fähigkeiten belohnen" soll. Die linke und die rechte Hand des Charakters kann je nach Spielerwunsch jeweils mit einer Waffe, Magie oder einem Schild ausgerüstet werden - das Führen zweier Waffen zur gleichen Zeit wird demnach wohl möglich sein.

    Ein festes Klassensystem samt Klassenwahl am Spielbeginn wird es in Skyrim nicht geben. Jede Fertigkeit, die man durch Nutzung verbessert, wirkt auf den Gesamtlevel. Mit jedem Levelaufstieg erhält man Zugang zu Perks. Die grobe Level-Obergrenze soll bei Stufe 50 liegen. Es soll möglich sein, weiter aufzusteigen - ab 50 wird der Fortschritt aber deutlich länger dauern. Die Zahl der Skills schrumpft wohl von 21 (Oblivion) auf 18.

    Gespräche sollen etwas dynamischer bzw. lebendiger wirken, da die NPCs während einer Konversation umherschauen, vielleicht etwas gehen oder anderen Tätigkeiten nachgehen werden.

    Hob Bethesda beim Vorgänger noch die Radian AI als zentrale Neuerung hervor, so verweist man bei Skyrim auf ein Radiant story getauftes Konzept. Dank jenes Systems soll die Umwelt auf jede noch so kleine Aktion des Spielers reagieren können. Dabei würden diverse Faktoren eine Rolle spielen wie beispielsweise die Skills, die man trainiert, die Orte, die man besucht, die Leute, die man erledigt hat, Freunde, Feinde sowie die Waffen, die man besitzt.

    So gibt es beispielsweise einen Ladenbesitzer in Riverwood, der den Spieler mit einer Mission versorgen könnte. Bringt man ihn um, so erbt seine Schwester den Laden. Die Quest dürfte man auch von ihr angeboten bekommen, allerdings dürfte sie sich im Wissen um das Schicksal ihrers Bruders deutlich feindseliger verhalten.

    Wer seine magischen Fähigkeiten ausgebaut hat, könnte einem ebenfalls magisch veranlagten NPC über den Weg laufen, der ihn zu einem Duell herausfordert. Ist man hingegen nur im Umgang mit klassischen Waffen versiert, findet die Begegnung nicht statt.

    Ein weiteres Beispiel: Wenn man eine Waffe fallen lässt, könnte es sein, dass sie dort liegen bleibt. In einem anderen Fall, wird sie vielleicht von einem Jungen gefunden, der dann fragt, ob man sie verloren hat. In einem dritten Szenario erspähen zwei NPCs den Fund und fangen an, darum zu kämpfen.

    Wenn man in eine Stadt kommt, bittet eine Frau den Spieler, ihre entführte Tochter zu retten. Das Spiel werde dann überprüfen, welche Dungeons in der Umgebung man bereits gesucht hat, und die Mission dann in den Bereichen ansiedeln, in denen man noch nicht gewesen ist. Die Gegner sollen automatisch gemäß den Stärken und Schwächen des eigenen Charakters gestaltet werden.

    Der Nutzer solle so stets mit angemessenen Aufgaben versorgt werden, die maßgeschneidert für den jeweiligen Spieler- bzw. Charaktertyp seien, so Bethesda.

    http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/Allgemein/25722/2047167/The_Elder_Scrolls_V_Skyrim|Mit_Dual_Wielding,_ohne _Klassen.html
    Geändert von xeonsys (08.01.2011 um 08:02 Uhr)
    Summer 2010


  7. #7
    Professional Avatar von Aerox
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    Xeon, was würde man ohne dich tun (kann leider nicht den "Danke-Button" bei deinem post sehen)..

    sitze gerade am laptop und kann nicht erkennen, ob sich die Grafik weiterentwickelt hat. Vom Gameplay wird das Spiel bestimmt sehr gut sein, aber ich will nur noch wissen, ob es die selbe Engine ist wie bei Oblivion...

  8. #8
    VIP Avatar von xeonsys
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    Zitat Zitat von Aerox Beitrag anzeigen

    sitze gerade am laptop und kann nicht erkennen, ob sich die Grafik weiterentwickelt hat. Vom Gameplay wird das Spiel bestimmt sehr gut sein, aber ich will nur noch wissen, ob es die selbe Engine ist wie bei Oblivion...
    steht da.
    Engine

    The engine is completely new. Snow falls dynamically, trees and branches move independently according to the wind, and water flows beautifully.

    There are dynamic shadows, as well.

    http://forums.gametrailers.com/threa...1163922?page=6
    Summer 2010


  9. #9
    Professional Avatar von Aerox
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    Zitat Zitat von xeonsys Beitrag anzeigen
    steht da.
    danke... was mich außer diesen Effekten interessiert, wäre die Weiterentwicklung der Texturen. Naja, bestimmt wird die Engine bald mit allen drum und dran vorgestellt werden

  10. #10
    Prophet Avatar von SplitTongue
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    Zusammenfassung der wichtigsten Änderungen und Neuerungen in TESV (Englisch only, leider)
    Zitat Zitat von NeoGAF Forum

    On leveling:
    Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina.
    Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3.
    Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

    On skills:
    Mysticism is gone.
    18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind.
    Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

    On the story and lore:
    200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live.
    The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report.
    Also, there is a civil war, since the king is dead.
    Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

    On combat:
    They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc.
    You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions.
    Emphasis on really improving the combat this time around.
    They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

    Other:
    Third person view has been improved
    5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

    On quests:
    Quests are much more dynamic now.
    The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it.
    Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level.


    I can add that there is an option for no HUD.


    On Conversations: (thanks MrBig)
    Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore.
    Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

    On Weapon smithing:
    Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.


    Recap from raphier

    Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

    Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

    Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions.

    Level-scaling: It is coming back

    18 skills: supposedly even less skills to play with?

    No mysticism

    Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

    Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

    Enchanting: This skill makes a return.

    "Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses."

    Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

    Sprinting: You can now sprint about!

    Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs.



    Yet another recap:

    -A variation of level scaling.
    -Dynamic Shadows
    -Overhauled Combat-system
    -Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better.
    -Radiant AI
    -Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground)
    Trees and branches move independently with the wind
    Water flows
    -Randomly generated quests.
    -Beards
    -You can't run backwards as fast as you do forward.
    -10 races to choose from (Holy crap thats a lot of races)
    -confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats
    -presumeably open cities (as dragons can attack)
    -Hud-free first-person view and improved third-person perspective
    -very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness!
    -Character creation improved, body features customizable
    -2-handed weapons and duel wielding confirmed.
    -Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight.
    -Kids
    -The game takes place 2 centuries after Oblivion
    -Sprint is added !
    - Dialog will pop up when you approach an enemy
    - cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing
    -18 skills.
    -Perk picking at every level-up
    -5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion.

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