Seite 1 von 4 123 ... LetzteLetzte
Ergebnis 1 bis 10 von 36

Thema: CryENGINE® 3 - Lizenzbesitzer bekannt!

Co-Administrator Avatar von Kolga

Standard CryENGINE® 3 - Lizenzbesitzer bekannt!

Hallo Community,

habe vorhin eine E-Mail von Crytek bekommen.
    Der Entwickler Changyou.com ist somit der erste offiziell bekannte Entwickler der eine CryENGINE 3 Lizenz besitzt!

Seht selber:

Frankfurt a. M. (Germany), Beijing (China), October 20th 2009 - Crytek GmbH (“Crytek”) is excited to announce that Changyou.com Limiteda member of SOHU group is their first Chinese licensee for CryENGINE 3. Changyou.com Limited has updated its product plan and it will use Crytek’s latest all-in-one game development solution to bring great gaming experiences to their millions of customers.

“We’re excited about working together with the Changyou, China’s premier online brand, and we look forward to seeing what their teams create with our technology. We know Changyou’s developers can set a phenomenal benchmark with CryENGINE 3 for interactivity and graphical quality in games from China. As with all our licensing partners, we’ll be giving Changyou dedicated support to ensure that games built on CryENGINE 3 achieve the scale and quality that our engine uniquely allows.” added Carl Jones, Director of Global Business Development for CryENGINE. CryENGINE 3 is the first development platform for Xbox 360, PlayStation 3, MMO, DX9/DX10 that also is truly Next-Gen-Ready - with scalable computation and graphics for all major upcoming platforms. It provides the complete game engine to create AAA quality next generation games, and includes the CryENGINE 3 Sandbox™ level editor, a production-proven, 3rd generation “What you see is what you play” (WYSIWYP) - tool designed by and for professional developers. CryENGINE 3 comes with significant new features specifically designed for console, online, MMO and Next-Gen game development.
    About Changyou.com
    Changyou.com (NASDAQ: CYOU) is a leading developer and operator of online games in China. We began operations in 2003 as Sohu.com’s massively multi-player online games (“MMORPG”) business unit, before our carve-out as a separate, stand-alone company in December 2007 and subsequent listing on the NASDAQ Global Select Market in April 2009. We now operate one of the most popular MMORPGs in China, and have enjoyed strong growth in user data and revenues for our games. Our leading in-house technology platform includes an advanced 2.5D graphics engine, a uniform game development platform, effective anti-cheating and anti-hacking technologies, proprietary cross-networking technology and advanced data protection technology
    About Crytek GmbH
    Crytek GmbH ("Crytek") is one of the world’s leading independent development studios for interactive entertainment with its headquarters in Frankfurt am Main (Germany) and additional studios in Kiev (Ukraine), Budapest (Hungary), Sofia (Bulgaria), Seoul (South Korea) and Nottingham (UK).
    Crytek is dedicated to creating exceptionally high quality video games for the PC and next-generation consoles, powered by their proprietary cutting edge 3D-Game-Technology CryENGINE®.
    Since its foundation in 1999, Crytek created the multi-award winning PC titles Far Cry®, Crysis®, awarded best PC Game of E3 2007 and Best Technology at the 2008 Game Developers Choice Awards and Crysis Warhead®, awarded Best Graphics Technology at IGN Best of 2008 Awards.

Crytek, Crysis, Crysis Warhead and CryENGINE are registered trademarks or trademarks of Crytek GmbH in the USA, Germany and/or other countries.

All other trademarks are the property of their respective owners.
    greetings Kolga
    --> Lest bitte unsere FORENREGELN/FORUMRULES
    -> Ihr seid neu im Forum? Stellt euch doch der Community HIER vor!

VIP Avatar von foofi

Standard

siehe Link

Prophet

Standard

Mal gespannt was fürn Spiel das wird. Hat diese Firma schon andere Spiele entwickelt? Oder muss das nix heißen, kann die Firma die Engine auch für andere Zwecke benutzen?

Edit : Danke hätte mal zuende lesen sollen...
    Geändert von Tig3r0023 (20.10.2009 um 18:32 Uhr)

VIP Avatar von foofi

Standard

Zitat Zitat von tig3r0023 Beitrag anzeigen
    Mal gespannt was fürn Spiel das wird. Hat diese Firma schon andere Spiele entwickelt? Oder muss das nix heißen, kann die Firma die Engine auch für andere Zwecke benutzen?
    Die Firma kann die Engine für fast Alles nutzen. Hauptsache Software, kommt auf die Linzenz an.

About Changyou.com

Changyou.com (NASDAQ: CYOU) is a leading developer and operator of online games in China. We began operations in 2003 as Sohu.com’s massively multi-player online games (“MMORPG”) business unit, before our carve-out as a separate, stand-alone company in December 2007 and subsequent listing on the NASDAQ Global Select Market in April 2009. We now operate one of the most popular MMORPGs in China, and have enjoyed strong growth in user data and revenues for our games. Our leading in-house technology platform includes an advanced 2.5D graphics engine, a uniform game development platform, effective anti-cheating and anti-hacking technologies, proprietary cross-networking technology and advanced data protection technology
    Wird 100% ein Asia MMORPG was eventuell HIER gar nicht gezockt wird. Es gibt so viele, die kennen wir hier nicht einmal.

Professional Avatar von XcorpioN

Standard

Naja, ich find's dumm... die profitieren von der CryEngine3 und könn damit machen was sie wollen. Mag sein, dass CryTek dafür ordentlich Kohle erworben hat, mag sein, dass diese Kooperation für CryTek von nutzen sein kann - aber ganz ehrlich, ich bin ein Mann der Prinzipien und des Stolzes, ich hätte sie nicht einfach "verkauft" oder geteilt (Bei den Studenten in England find ichs hingegen okay, ich weiß, bin Shizofren )

Professional Avatar von eFFeCTiVe

Standard

Zitat Zitat von Prototype Beitrag anzeigen
    Naja, ich find's dumm... die profitieren von der CryEngine3 und könn damit machen was sie wollen. Mag sein, dass CryTek dafür ordentlich Kohle erworben hat, mag sein, dass diese Kooperation für CryTek von nutzen sein kann - aber ganz ehrlich, ich bin ein Mann der Prinzipien und des Stolzes, ich hätte sie nicht einfach "verkauft" oder geteilt (Bei den Studenten in England find ichs hingegen okay, ich weiß, bin Shizofren )
    Das andere Firmen usw. "Mitbesitzer" der Engine werden, ist doch Sinn der Sache Meinste, die (Crytek) nutzen die Engine nur für ihre Games?
    Intel Core i7 950 @ 3,06 GHz||beQuiet StraightPower @ 650 W||3 * 2 GB 1333er Kingston DDR3-RAM||
    ASUS P6T SE||NVidia GTX 750 @ 1024 MB||Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio

VIP Avatar von foofi

Standard

Ich finds gut. Da geht ja kein Stolz oder so "verloren". Ganz im Gegenteil. So erblickt die CE3 auch weitere Bereiche der Gameindustrie, die uns hier in EU und den Gamern in den USA bisher nicht so sehr bekannt ist.

Im gesammten asiatischen Raum dominieren die MMORPGs und es gibt eine menge Spiele, die sich erst nach langer Zeit ihren Weg hierhin bahnen und kaum beliebt sind.

In Asien verdienen so die Kids ihr Geld. Also die zocken solche Spiele, erschaffen Charaktere, pushen die hoch, erhalten seltene Gegenstände und verkaufen die dann für Bares!

Wie mir Cevat schon selber gesagt hat, ist die CE so flexibel zu verschiedenen Bereichen, da finde ich es ok, dass solche Entwickler sich an die Engine ranwagen und diese nutzen werden.

Zitat Zitat von eFFeCTiVe Beitrag anzeigen
    Das andere Firmen usw. "Mitbesitzer" der Engine werden, ist doch Sinn der Sache Meinste, die (Crytek) nutzen die Engine nur für ihre Games?
    http://img190.imageshack.us/i/dscn1823t.mp4/

Professional Avatar von chicken

Standard

Zitat Zitat von Prototype Beitrag anzeigen
    Crytek wollen Geld verdienen, ist bei den mit der ut3 Engine nicht anders
    Intel Core i5-2500K
    ASRock P67 Pro3
    8 GB DDR3-1333
    GTX560 2GB
    Win7 x64

User Avatar von Que?tion

Standard

Die Crysis spiele waren auch eher so ne Art Promotionaktion... .

Und ehrlich gesagt freut es mich für Crytek das sie Abnehmer für ihre Engine gefunden haben Werbung haben sie ja genug gemacht .

Semi Pro Avatar von Tibull

Standard

es is super das endlich jemand die engine kauft

nur wenn ich chinesische lizenz höre dann muss ich sofort an billige abklatschprodukte denken (ala iPhone) - ob die die ce3 kopieren wollen?

naja vielleicht nutz das geld crytek noch was um crysis 2 alle guten features einzubauen die noch fehlen (bei ce2 und bisher noch nicht in der ce3 gezeigt wurden)
    MfG
    _Tibull_
    SketchUp

Seite 1 von 4 123 ... LetzteLetzte

Stichworte